Alla anställda har en postfack där de "analoga breven" som min kollega brukar säga hamnar.
Det är mörkt och ibland väldigt svårt att se om det har kommit något så man får ta fram sin nyckel och öppna och titta.
Man har skojat lite och undrar om man kunde bygga något som gör det lättare och man har skojat allt från att ha en lampa där inne till dokumentförstörare

Tanken är att bygga något litet, platt som går på batteri så när det finns något så ska det lysa en liten diod som talar om att nu finns det något att hämta.
Men liksom inte kommit på hur.
Kanske en liten rörelse-IR som känner av att något har kommit och sedan lyser tills man stänger av den.
Kanske en fotosensor så man har något blankt i botten som känner av något bryts och lyser tills man tar bort det
Eller kanske något helt riktigt enkelt som en liten tryckknapp så när man tycker så lyser det en lite stark LED så man ser vad som finns där inne.
Det sista är det enklaste, ett kretskort, en LED, en knappcell med hållare och en tryckknapp så det blir nog den jag satsar på.
Så innan man börjar på det sista alternativet så undrar jag vad ni har för planer.