Företag som gör elektronikmontering?
Företag som gör elektronikmontering?
Hej!
Jag undrar om det är någon som har rekommendationer på företag som bestyckar och löder ytmonterade kort i små serier (10 - 20 kort)?
Tack på förhand!
Jag undrar om det är någon som har rekommendationer på företag som bestyckar och löder ytmonterade kort i små serier (10 - 20 kort)?
Tack på förhand!
-
Re: Företag som gör elektronikmontering?
Skriv in vart du håller till så blir det enklare att tipsa om lämpligt företag.
Detta för att jag misstänker att det är en "förstlingskostruktion" och inte den "hundrade" som skall produceras och då brukar det krävas fysik närvaro och några möten för att kunna bli bra för båda parter...
Detta för att jag misstänker att det är en "förstlingskostruktion" och inte den "hundrade" som skall produceras och då brukar det krävas fysik närvaro och några möten för att kunna bli bra för båda parter...
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Skicka pm till Swech, så kanske det löser sig!
SweetPeas dvs 1802 har väl också resurser!
Relativt enkel konstruktion men visst kan det vara bra med närhet till leverantörer. Allt från Göteborg ner till Malmö är nära för oss.limpan4all skrev:Skriv in vart du håller till så blir det enklare att tipsa om lämpligt företag.
- anders_bzn
- Kontakt:
Du menar 6502, också namnet på en gammal processor.Lasp skrev:Skicka pm till Swech, så kanske det löser sig!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Electronic design lab i Ljungskile är bra på små serier.
Trots sitt internationella namn är dom ett litet företag som verkligen bryr sig om sina kunder.
http://www.edl.se/production
Prototype budget example
5-boards, ca 100 components per boards, SMT and TH mixed.
Estimated total cost for sourcing, assembly and inspection is ca 3000kr.
Paste stencil for surface mount 850kr.
Materials and shipping not included.
Don't hesitate to send an email with your design files to get a quote. We gladly do small and large series!
Trots sitt internationella namn är dom ett litet företag som verkligen bryr sig om sina kunder.
http://www.edl.se/production
Prototype budget example
5-boards, ca 100 components per boards, SMT and TH mixed.
Estimated total cost for sourcing, assembly and inspection is ca 3000kr.
Paste stencil for surface mount 850kr.
Materials and shipping not included.
Don't hesitate to send an email with your design files to get a quote. We gladly do small and large series!
http://www.frikab.se/ har gjort småserier till oss.. (Håller till i Bromma/Sthlm)
-
Jag spär på med Digmata i Sthlm.
Har gjort supersmå serier.
Jag fick dessutom hänga där en hel dag och se alla steg med utförliga utläggningar.
Har gjort supersmå serier.
Jag fick dessutom hänga där en hel dag och se alla steg med utförliga utläggningar.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Känner genom arbetet till:
Note (Lund)
Onrox (Malmö)
Cervitrol (Lund)
Scanfil (Vellinge)
Dock vet jag inte alls vad det kostar.
Note (Lund)
Onrox (Malmö)
Cervitrol (Lund)
Scanfil (Vellinge)
Dock vet jag inte alls vad det kostar.
- Klas-Kenny
Genom jobbet känner jag till Nordic Industries och Orbit One.
Fungerar fint för oss i alla fall, både till prototypserier på ~10 enheter samt volymproduktion.
Lite imponerande när man läser i tråden, att det finns så jäkla många svenskar som pysslar med detta ändå. Än är inte allt outsourcat.
Fungerar fint för oss i alla fall, både till prototypserier på ~10 enheter samt volymproduktion.
Lite imponerande när man läser i tråden, att det finns så jäkla många svenskar som pysslar med detta ändå. Än är inte allt outsourcat.

Varför företag? De måste oftast hugga till ordentligt på priset för att vara intresserade av så små serier.
Här på forumet finns säkert många som är skickliga på att löda och fakturering med moms mm kan ske genom
https://www.frilansfinans.se/ Som privatperson får man sedan ut halva fakturabeloppet som lön efter avdrag för skatt, arbetsgivaravgifter mm.
Här på forumet finns säkert många som är skickliga på att löda och fakturering med moms mm kan ske genom
https://www.frilansfinans.se/ Som privatperson får man sedan ut halva fakturabeloppet som lön efter avdrag för skatt, arbetsgivaravgifter mm.