Gammal playstation

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Iceaxeon

Gammal playstation

Inlägg av Iceaxeon »

Tjena
Brukar sitta o löda och fixa o så o tänkte ge mig på att sätta in ett chip. Öppnade o såg genast att detta inte var något för mig. är det någon som har erfarenhet av att löa dit chip i dessa små mini grejjor? Skriv o dela med er av era erfarenheter.
Mvh Iceaxeon
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Gammal playstation

Inlägg av Glenn »

är det en första playstationen ? den är väldigt lättchippad, PS2 däremot, den ger jag mej inte på..
Användarvisningsbild
ajje

Inlägg av ajje »

PS2 finns i en uppsjö av olika revisioner, svårighetsgraden att chippa varierar från "lätt om man är stadig på handen" till "sitta med dremeln och leta fram resterna efter avkapade ben inne i kapslarna"
Iceaxeon

Inlägg av Iceaxeon »

Tja det är ju ps2 slim modellen sista modellen. allt är ju helt otroligt smått. helt löjligt. hade till o med så svårt att se lödpunkternä så jag var tvungen att skaffa förstoringsglas men då ser jag att jag darrar för mycket. Inga bra grejjor de där förstoringsglasen.
Kollat på Youtube o där finns en kille som bara löder dit sakerna som om det var det mest naturliga.
Hade en Playstation 1 en gång o där var det som sagt väldigt enkelt.
Nä man får se sig besegrad o kanske kolla om det finns någon som kan göra det o är lite stadigare på handen.
Mvh Iceaxeon
Skriv svar