Har aldrig rätt motstånd är justerbar resistor lösning
-
Har aldrig rätt motstånd är justerbar resistor lösning
Det är så trist å lämna projekt man lagar eller bygger på bänken i väntan på att ett litet motstånd ska komma ibrevlådan.
Nu funderar jag om man kunde köpa små justerbara som för att kunna lösa problem snabbt?
Nu funderar jag om man kunde köpa små justerbara som för att kunna lösa problem snabbt?
Re: Har aldrig rätt motstånd är justerbar resistor lösning
Justerbara motstånd(potentiometer) går nog att använda men dom tål inte så mycket
effekt,men till strömsnåla kretsar går det bra.Man kan byta ut dom mot fasta motstånd
när man får hem dom. För tydlighetens skull skall sägas att det finns även trådlindade
sådana för högre effekt
effekt,men till strömsnåla kretsar går det bra.Man kan byta ut dom mot fasta motstånd
när man får hem dom. För tydlighetens skull skall sägas att det finns även trådlindade
sådana för högre effekt
Varför ser du inte till att ha en lämplig motstånds sats, finns på kjell och troligen fortfarande på CO också, dessutom har ju alla distar såsom ELFA mfl lab-satser.
E12 duger gott E24/E48 är bättre naturligtvis.
E12 duger gott E24/E48 är bättre naturligtvis.
Sätt dig och se vad Ebay-säljarna har att erbjuda till ganska små pengar, det är bara att beställa hem ett lämpligt sortiment. Gäller det ytmonterat så finns det även små bra lådor att förvara dom i om man inte vill ha dom på band eller i påse.
Varför gå över ån efter vatten.
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-v ... nentsatser
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-v ... nentsatser
Ibland är det för lätt att sitta och handla på Ebay. 
Ja är man ute efter hålmonterat så är det ju klockrent på Kjell.
http://www.ebay.com/itm/232006994394

Ja är man ute efter hålmonterat så är det ju klockrent på Kjell.
http://www.ebay.com/itm/232006994394
-
Jag handlar från Kina hela tiden Aliexress är en ofta besökt sida och nu på slutet har det varit minst 10order i veckan.
Det är så sjukt att det är billigare å köpa 1000 motstånd från Kina än ett från Elfa?
Det är så sjukt att det är billigare å köpa 1000 motstånd från Kina än ett från Elfa?
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag har ofta just sådant problem men krav på effekt. Parallellkoppla är oftast en kanonlösning. Ger rätt värde och effekttålighet.
Jo, det är ofta man får parallellkoppla och seriekoppla i alla möjliga kombinationer för att uppnå rätt värde.
För att begränsa strömmen till en lysdiod ställs inga särskilda krav som tur är, då duger ebaymotstånden fint.
Det finns givetvis en anledning till prisskillnaden, du kommer inte att lyckas hitta ett korrekt datablad på ebay-motstånden vilket du gör på resistorerna från ELFA, Farnell, Digikey och de andra leverantörerna.
Brusfaktor, pulstålighet, spänningstålighet och tolerans är ibland viktiga faktorer, särskilt när man bygger rör- och audiokretsar,
motstånd från ebay och kjell o Co är bannade i mitt labb
För att begränsa strömmen till en lysdiod ställs inga särskilda krav som tur är, då duger ebaymotstånden fint.
Det finns givetvis en anledning till prisskillnaden, du kommer inte att lyckas hitta ett korrekt datablad på ebay-motstånden vilket du gör på resistorerna från ELFA, Farnell, Digikey och de andra leverantörerna.
Brusfaktor, pulstålighet, spänningstålighet och tolerans är ibland viktiga faktorer, särskilt när man bygger rör- och audiokretsar,
motstånd från ebay och kjell o Co är bannade i mitt labb