Så kom över ett gäng kanske lite för stora planfräsar för min maskin i HSS. Alla märka Bofors/SVK.
Den största till vänster där är 150mm och 50mm i styrning, den som står ovanpå har en 40mm styrning och är 110mm som de flesta andra i den högra högen.
Kom även över en stor hög med.. ehm.. skivfräsar.. i varierande storlek, o definitivt i den större ligan med. Återigen osäker på om min combi mill kan ens köra de stora grejerna här.
Samt en del suspekta ursvarvnings verktyg..
Dessa ingick i en större lot av fräsar ja kom över.
Men funderar på om de går o sälja de riktigt stora grejerna igen.. Någon som kör så stort här?
Stora planfräs/fräsar.
Stora planfräs/fräsar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Stora planfräs/fräsar.
Jag tror det är en väldigt begränsad marknad för stora HSS fräsar.
Möjligen någon som kör i arborrverk med långa utligg.
Morsan kan nog tänka sig ha de i trädgården "fint när det rostar" hör jag henne säga i huvudet. 

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Ja för fasen visst kan du det, men du måste använda dig av växellådan.Återigen osäker på om min combi mill kan ens köra de stora grejerna här.
ja jag har gillat dom där ist för vändskär faktiskt. men jag har en grindex så ja kan underhålla dom med. men du har nog rätt svårt o sälja igen misstänker jag.säter skrev:Jag tror det är en väldigt begränsad marknad för stora HSS fräsar.

Sent from my A0001 using Tapatalk