lillahuset skrev:Man ska aldrig lämna saker man vill ha kvar i bilen. Ja jag inser att det lät drygt men det är min erfarenhet.
Tyvärr är det så, när jag bodde inne i stan hade jag flertalet inbrott i bilen, jag hade larm och bilen var helt ointressant i stöldhänseende, tjuvarna
bröt låset eller krossade en ruta och plockade vad dom ville ha med tjutande larm helt enkelt.
Den största fördelen med larmet var att mitt dåvarande försäkringsbolag (Gensidige) hade 100% självriskeliminering om man hade godkänt larm, vilket gjorde
att man slapp det iaf.. allt krångel runtom däremot fick man ju stå för själv
Vid ett inbrott stal dom ENBART parkeringspengarna som låg synligt i myntfacket, det handlade alltså om ca 20:-, enligt polisen som tog emot anmälan var det ganska vanligt, han sa "har du inget att förlora och är hemlös så är 20:- en kopp kaffe, och risken att åka fast är i princip noll, och åker dom mot förmodan fast får dom sova inomhus några dagar innan dom släpps ut med åtalseftergift.."
Efter det har jag ALDRIG synliga mynt i bilen, inte ens en krona, inga andra värdesaker heller.