Jag har inte jobbat med mina arduino projekt på några veckor, men så igår så kom jag på en intressant lösning som bara var tvunget att testas. Men alla mina arduino projekt är bort från "sketchbok" och det går inte att återfinna någon annanstans på datorn heller. Det är klart att jag har backup både på usb och på andra datorer men vad tusan, alla uppdateringar är nog inte med tror jag. Svårt att veta, men det är av mindre betydelse. Det skumma är att alla projekt i min arduino mapp i filen "dokument" är borta?
Jag har inte tagit bort dem, och ingen annan heller i hushållet då det bara är tanten och jag som kan använda en dator än så länge.
Jag tror inte att vi kan trolla fram dem igen men jag vill ha hjälp att förstå vad som har hänt.
Jag har två IDE program installerade på datorn, en äldre (utan en massa jobbig popup) och en nyare som tillåter nyare hårdvara. Den äldre klagar på ett den borde uppdateras vid start och den nyare vill ju såklart också tjafsa om nått, se bild. Så har det inte varit innan.
Vad tusan, alla mina arduino projekt är puts veck borta!!!
Vad tusan, alla mina arduino projekt är puts veck borta!!!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Vad tusan, alla mina arduino projekt är puts veck borta!
Javan har klar tendens att bytas ut med närmast våld från Oracles sida och man sitter helt plötsligt med en miljö som inte fungerar längre...
kan du ha av misstag tryck på en sådan uppdatering ???
Vad man gör med senare versioner är att man drar åt säkerhets-delen, ändrar/kasta certifikat att Javan snart inte är användbar längre om man tvingas köra mot äldre programvaror som är beroende/supporteras endast av äldre javaversioner.
kan du ha av misstag tryck på en sådan uppdatering ???
Vad man gör med senare versioner är att man drar åt säkerhets-delen, ändrar/kasta certifikat att Javan snart inte är användbar längre om man tvingas köra mot äldre programvaror som är beroende/supporteras endast av äldre javaversioner.