Fick in en laptop (Acer Aspire modell nyare) där användaren brutit av hörlursjacket inne i kontakten. Acers reservdelsåterförsäljare säljer alla möjliga komponenter, utom just denna kontakt. De vill att man byter hela moderkortet istället (yeah, right).
Frågan är, var och hur letar jag reda på en ersättare? '3.5" phonojack' på Ebay ger miljarder träffar, och jag vill helst ha en som har exakt samma formfaktor och pinnar.
Var hitta phonojack som matchar denna?
Var hitta phonojack som matchar denna?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Var hitta phonojack som matchar denna?
Har du någon form av artikelnummer/identifieringsnummer på den att utgå ifrån?
Tillverkaren av moderkortet?
Kollat ELFA?
Kollat ELFA?
Tyvärr har jag ingen info alls att gå på mer än kontaktens fysiska form.TtompaA skrev:Har du någon form av artikelnummer/identifieringsnummer på den att utgå ifrån?
Kollat ELFA?
-
Du kan starta med att prova med en phonoplugg vilken pinne som har vilken signal.
Sen jämfört du det med databladen på de pluggar du hittar som liknar det du ska ha.
En gång hade jag köpt kretskort till ett kit men valde att skaffa komponenter till det själv. Jag kunde inte hitta det rekommenderade phonojacket i Europa, men jag hittade ett på Elfa som såg rätt ut. Sedan jämförde jag databladen.
Det jag köpte hade faktiskt fler pinnar än som passade på kretskortet men de var bara att bryta bort. Funkade fint.
Sen jämfört du det med databladen på de pluggar du hittar som liknar det du ska ha.
En gång hade jag köpt kretskort till ett kit men valde att skaffa komponenter till det själv. Jag kunde inte hitta det rekommenderade phonojacket i Europa, men jag hittade ett på Elfa som såg rätt ut. Sedan jämförde jag databladen.
Det jag köpte hade faktiskt fler pinnar än som passade på kretskortet men de var bara att bryta bort. Funkade fint.