Bild 1
Har istället använt mig av:
http://web.comhem.se/~u85209111/elmatn/matning1.pdf
och formeln som finns under rubriken effektivvärde. U=sqrt((U^2+U^2+..)/n)
Har dock ingen aning om denna formel är korrekt, någon som vet? Eller om jag använt den på rätt sätt.

För att förklara hur jag beräknat nu så måste jag förklara hur vi har gjort mätningarna. Mätningarna gick till så att vi matade motorn med en viss effekt under 30 sekunder sen ökade vi effekten till motorn och lät den gå i 30 sek till. Vi mätte samtidigt ström och spänning i generatorn.
Jag använde mig sedan av alla värden (se bild 2) vi fick under 20 sekunder av varje "steg" fem sekunder in i mätningen till och med fem sekunder innan vi gick till nästa "steg i mätningen. Använde mig sedan av dessa mätvärden i Tidigare nämnda formel med n=antal mätvärden jag hade. Men nu till min fråga, kan jag göra så här? Eftersom det är en integral så känns det som om jag måste använda mig av hela perioder för annars så blir det väl konstigt, eller? Finns det bättre metoder som jag kan använda mig av istället?

Bild 2
Finns ett excelblad med det jag gjort så här långt som ni kan få kika på om ni vill men fås via PM.
//GeneratorByggarn