Ja, spara den som en PNG istället så slipper man se den fula JPG-komprimeringen.
Ska du inte koppla det "oanvända utrymmet" till jord? För det har du väl inte gjort?
När du ändå har så mycket ledigt utrymme tycker jag att du ska göra ledningsbanorna mycket större. Det blir mycket enklare att få till ett lyckat mönsterkort då.
Mitt tips är att använda betydligt större mellanrum mellan banorna och jordplanet. Jag kör aldrig med mindre än en millimeter.
Annars blir det riktigt svårt att få till en bra utksrift samt att ljuset verkligen släpps igenom mellan dom små strimmorna, dvs risken är stor att allting kortsluts
Senast redigerad av Fritzell 28 november 2005, 21:39:09, redigerad totalt 1 gång.
Ledaren till den högra anslutningen på R2 ser inte ute att ha kontakt.
Den vänsta anslutningen på R7 liger väldigt nära ledaren brevid.
Samma sak med anslutningarna på D1 och D2
Det är det som jag reagerat mest på. Men det finns fler ställen där du har plats med större marginaler.
> Skall man lägga in polygoner i de "tomma" områdena eller skall jag låta dem vara som de är?
Det var precis vad Orphans borde göra åt dig. Dra en enda stor polygon (rektangel-formad givetvis) över hela kortet, kalla den GND och sätt Orphans On på den.
Ska funka, annars gör du något fel.
"Ledaren till den högra anslutningen på R2 ser inte ute att ha kontakt."
Hade missat att göra den bredare, det var därför det såg ut som om den inte hade kontakt.
Jag brukar alltid sträva efter att få ner storleken på kortet så mycket som möjligt.
Så i ditt fall så hade jag..
Flyttat ner C2 & C3.
Flyttat R1 till vänster & lika så summeranslutningarn.
Flyttat upp & till vänster D1 & D2
Ställ R3 upp & flytta in R6 så mycket som möjligt & sedan kan du flytta in dom vänstra anslutningspunkterna rejält