Nu jävlar ska ni få höra, jag har fått en beställning

Det är inte vem som helst som beställt utan en bekant till mig (som förmodligen mest tycker synd om mig

Beställningen innebär en liten annan elektromekanisk design än den jag valt, på fronten skall bara sitta en enda ratt, volymen, bakstycket skall bara innehålla ett DC-Jack (läs 12VAC) och två par RCA (Stereo IN/UT).
Detta underlättar ledningsdragning och gör bygget ovanligt enkelt att bygga.
Gillar konceptet så jag kommer förmodligen sno det för ärligt talat när behöver man egentligen kunna välja mellan endast två källor?
Behöver man kunna välja bland fler än en källa så kan man t.ex köpa Monacor's 4-vägsswitch för en spottstyver.
Och när behöver man balans, egentligen?
Jag har haft nytta av balans men bara för att mitt embryonala system har krånglat, en ordinär användare behöver inte det speciellt för att de allra flesta sitter "on axis".
En annan skillnad mellan detta försteg och mina tidigare med volym är att volympoten är utbytt.
De andra nyttjade Bourns Cermet-potar på 2X47kB (för typ 200 spänn inklusive moms) som ju låter kvalitativt och bra.
Men hur tänker moderna tillverkare egentligen?
En volympot utan nåt som helst vridmotstånd suger ju!
Så jag har hittat en Alps RK18 (2X20kB) istället, den har mycket skönt vridmotstånd.
Problemet med den är bara att jag inte kan få tag i fler...
MVH/Roger
PS
Fast ärligt talat kan jag det, min kompis köpte 25st vid utförsäljningen på ELFA och han har lovat mig 10st gratis