Får inte HDMI att fungera
Får inte HDMI att fungera
Jag vill koppla min dator till tv skärmen via hdmi kabel men det blir svart på skärmen och står att det inte finns någon videosignal. Vill minnas att det har fungerat förut men då minns jag inte hur jag gjorde. Har prövat alla videoinställningar, hdmi 1, hdmi 2 och hdmi sida. Det finns bara ett hdmi uttag till datorn och jag har även prövat starta om datorn/tvn, dragit ur sladden och in etc. Ingenting fungerar, det kommer heller inte upp någon notifiering på datorskärmen när jag sätter i kabeln i datorn.
Tv: PHILIPS Q552.1E-LA
Pc: Windows 7, NVIDIA GeForce GTX 670
Tv: PHILIPS Q552.1E-LA
Pc: Windows 7, NVIDIA GeForce GTX 670
-
Re: Får inte HDMI att fungera
Brukar väl vara Fn+F4, dvs om det är en normal laptop med "inbyggd skärm" så behöver den få information om att även lägga ut signal till den externa skärmen vilket den INTE gör automatiskt (på så sätt sparas energi). Först när du informerat den om att den har en extern skärm så kan du gå in i skärmupplösning (högerklicka på skrivbordet) och ställa in vad som är primär och sekundär skärm och dess inställningar.
På en stationär måste man gå in på samma ställe som där man ställer in upplösning och klona/utöka skrivbordet till en andra skärm.
Det är en stationär datorlimpan4all skrev:Brukar väl vara Fn+F4, dvs om det är en normal laptop med "inbyggd skärm" så behöver den få information om att även lägga ut signal till den externa skärmen vilket den INTE gör automatiskt (på så sätt sparas energi). Först när du informerat den om att den har en extern skärm så kan du gå in i skärmupplösning (högerklicka på skrivbordet) och ställa in vad som är primär och sekundär skärm och dess inställningar.
Jag hittar inga sådana inställningar därTekko skrev:På en stationär måste man gå in på samma ställe som där man ställer in upplösning och klona/utöka skrivbordet till en andra skärm.
Finns inte inställningen där så har den sekundära skärmen mest troligt inte ens blivit upptäckt och identifierad av graffikkortet.Fjumse skrev:Jag hittar inga sådana inställningar därTekko skrev:På en stationär måste man gå in på samma ställe som där man ställer in upplösning och klona/utöka skrivbordet till en andra skärm.
Konstigt, på mitt grafikkort när jag köpt en ny HDMI datorskärm så var det bara att koppla in så vart det bild efter att jag satt skärmen att ta emot signaler från analogt till digitalt.
Du använder en upplösning som TV:n stöder?
Du använder en upplösning som TV:n stöder?
Jag har ingen aning. Tvn är några år gammal men det har som sagt fungerat förut. Hur gjorde du så att skärmen tog emot signaler från analogt till digitalt?
Kan du skriva det rätta modellnumret på tv-en
Det du angett är chassi nummer.Jag tror att det kan vara något i stil
42PFL och så vidare
Det du angett är chassi nummer.Jag tror att det kan vara något i stil
42PFL och så vidare