Alltså roboten stannar när den inte lyckats tända en ljusbåge, men då kan en hel detalj vara fullständigt sönderbränd.

Min idé är att använde mig utav två stycken lågtryckssensorer (mäter trycket på LP sidan, varför mäta HP?)
antingen om det går att koppla dessa till en OR-krets annars får det bli programmering.
När gastrycket på antingen Mison AR eller Mison 8 sjunker under säg 1,8 BAR (ca 10L/min) så skall det tända sig en lampa i arbetscellen så vi vet att ny är det dags att byta,
dessa givare behöver max klara 10 Bar då trycker vid ca 16L/min är ca 3,5-4 BAR.
Vad skulle man tänka sig för processor? Arduino Nano(jag vet att det är ett komplett kort)? PIC?
Om jag inte är helt galen så behöver jag två stycken analoga ingångar, och en utgång minst.
Frågade om detta när den kom men det var så jäkla krångligt, omstsändigt, dyrt bla bla bl, vilket jag översatte till "Vi skiter i vilket"

Vi har redan missat detta vid något tillfälle varpå en detalj kostar ca 1500:- så vad den extra utrustningen kan kosta vet jag inte.