Spara en bild på dropbox. Via Java
-
Spara en bild på dropbox. Via Java
Jag har kollat på en turtorial på youtube för att ta en screenshot o spara på datorn.
Följde man filmen till punkt o prickar så var det inga konstigheter.
Men nu vill jag att bilden skall sparas på min dropbox
och där får jag ett meddelande jag inte lyckas lösa.
Jag programmerar i ett program som heter BlueJ. Men det kvittar nog. Det är nog inte det som är problemet..
När jag försöker kompilera programmet så får jag en felkod som är " illegal escape character"
Då jag e helt nybörjare på java så e det inte helt lätt o se vad jag gjort för fel.
Så jag tar gärna emot tips.
När jag körde programmet så som det var så sparades filen på datorn och man kunde titta på den. Men jag vill att den läggs på dropboxen då detta program skall ingå i ett annat program jag gjort och kan få en bild av vad datorn har på skärmen vid ett visst tillfälle.
Nä. Jag spionerar inte på frugan *haha*. Jag har gjort ett program som kollar av en hemsida och handlar efter en viss given signal. Jag vill ha den bilden i luren då jag kan vara långt hemifrån och inte kan se om affären gått igenom för ens jag kommer hem sent på kvällen. Vill ha svar tidigare o det får jag om jag kan se hur skärmen ser ut hemma.
Hoppas på svar. Hade varit kul o bygga ut mitt program.
MVH Tony
Följde man filmen till punkt o prickar så var det inga konstigheter.
Men nu vill jag att bilden skall sparas på min dropbox
och där får jag ett meddelande jag inte lyckas lösa.
Jag programmerar i ett program som heter BlueJ. Men det kvittar nog. Det är nog inte det som är problemet..
När jag försöker kompilera programmet så får jag en felkod som är " illegal escape character"
Då jag e helt nybörjare på java så e det inte helt lätt o se vad jag gjort för fel.
Så jag tar gärna emot tips.
När jag körde programmet så som det var så sparades filen på datorn och man kunde titta på den. Men jag vill att den läggs på dropboxen då detta program skall ingå i ett annat program jag gjort och kan få en bild av vad datorn har på skärmen vid ett visst tillfälle.
Nä. Jag spionerar inte på frugan *haha*. Jag har gjort ett program som kollar av en hemsida och handlar efter en viss given signal. Jag vill ha den bilden i luren då jag kan vara långt hemifrån och inte kan se om affären gått igenom för ens jag kommer hem sent på kvällen. Vill ha svar tidigare o det får jag om jag kan se hur skärmen ser ut hemma.
Hoppas på svar. Hade varit kul o bygga ut mitt program.
MVH Tony
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Re: Spara en bild på dropbox. Via Java
Provade detta. samma fel
Vänd åt andra hållet. \ är escape-tecken för att kunna skriva null-terminator(\0), tab-tecken(\t) och annat.
Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Escape_character
Är det så att sökvägen måste använda \ får du använda escapetecken, alltså skriva dubbla \\ för att få det rätt
Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Escape_character
Är det så att sökvägen måste använda \ får du använda escapetecken, alltså skriva dubbla \\ för att få det rätt
Det beror ju helt på i vilket språk man jobbar och hur det tolkas inom citationstecken.
I DOS och Windows är ju \ separator för undermappar, men i vissa sammanhang måste man ändra \ till / för att det ska fungera. I det här fallet har jag ingen aning om vad som är rätt, jag bara noterade att det skilde och tänkte att det kanske kunde vara problemet.
I DOS och Windows är ju \ separator för undermappar, men i vissa sammanhang måste man ändra \ till / för att det ska fungera. I det här fallet har jag ingen aning om vad som är rätt, jag bara noterade att det skilde och tänkte att det kanske kunde vara problemet.
Senast redigerad av Nerre 10 november 2015, 10:45:44, redigerad totalt 1 gång.
rent allmänt är det OTROLIGT irriterande att microsoft ska krångla med felvända slashar..
-
Nu blir det roligare att se vad som händer.
-
Det funkade på pc'n. Men inte på ubuntumaskinen. Jag är osäker om sökvägen är rätt där, man kan väl inte börja med c:/ i linux. Vad jag kan hitta så set det ut så här /home/tony/Dropbox
Men jag får ett felmeddelande som jag tror är för att sökvägen är fel. Det bör väl stå något innan /home???
Men jag får ett felmeddelande som jag tror är för att sökvägen är fel. Det bör väl stå något innan /home???
Nej /home/ är en katalog i root så det ska vara lugnt.
-
Japp. Jättehemligt *L*. Fel av mig. Jag skulle lagt upp det direkt. Men hade redan lagt mig o
skrev via telefonen.
Nu e jag uppe igen så jag får starta upp den datorn och lägga upp en bild på meddelandet. Kanske
inte alls är felmeddelande angående adressen som jag trodde.
Bild kommer snart.
skrev via telefonen.
Nu e jag uppe igen så jag får starta upp den datorn och lägga upp en bild på meddelandet. Kanske
inte alls är felmeddelande angående adressen som jag trodde.
Bild kommer snart.
-
längst ned till vänster är felmeddelandet
-
Du ska väl börja sökvägen med /, vet inte om du testat det.
Vet inte om det skulle ge ett null-fel dock.
Vet inte om det skulle ge ett null-fel dock.
Ja, den första slashen saknas ju som sagt, så det kommer INTE att funka, det är väl lite upp till programmet vad det gör då, men de flesta letar nog då efter en katalog vid namn home i cwd, och den finns troligen inte, men det kan säkert också bara ge felmeddelande. Sätter du en slash först letar den ju däremot efter katalogen home i roten, vilket är det du vill.