Vad tror ni om ClearPath servos?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Eson
Kontakt:

Vad tror ni om ClearPath servos?

Inlägg av Eson »

Suget efter en cnc-fräs kom igen på semestern.
Jag hittade denna video: och blev väldigt imponerad över hans maskin men framförallt servomotorerna med inbyggd drivare som (billigast) kostar 254 dollar: http://www.teknic.com/products/clearpat ... vo-motors/
Jag gillar verkligen den automatiska tuningen och det relativt enkla gränssnittet som samma snubbe pratar om i denna videon:

Så jag funderar på att försöka köpa en motor och prova komma igång med hela kedjan mjukvara och elektronik innan jag börjar med mekaniken.

Men jag vill gärna höra vad ni tror om dessa servon.

Edit: så klart skeppar inte jänkarna till europa! :evil:
Joe

Re: Vad tror ni om ClearPath servos?

Inlägg av Joe »

GunnarW

Inlägg av GunnarW »

JBCNC säljer SimplexMotion som ju möjligen kan jämföras med det du länkar till. Jag har sådana på min hemmabyggda cnc-fräs och jag är fullständigt nöjd med dem och den service JB och den svenske konstruktören bakom ger. Fungerar precis som en "riktig" servomotor med återföring osv men är väl egentligen inte vad man normalt menar med servo. Hursomhelst kan jag rekommendera dem.
Användarvisningsbild
Eson
Kontakt:

Inlägg av Eson »

GunnarW: Intressant koncept. Har också velat testa konvertera en outrunner men jag upplever inte att simplexmotion har samma kvalité för pengarna som clearpath/teknic.

Joe: Coolt! Verkar vara ett bra och pålitligt sätt att få hem varor. Men "Billing adress" som de vill ha på Teknic ställer väl till det då den måste vara densamma som mitt Visa-kort i Sverige? De tar inte PayPal. :/
grottan

Inlägg av grottan »

Dom här skall sälja Tecnic's prylar "over-seas": http://www.motionsolutions.com/
Joe

Inlägg av Joe »

Nja, jag tror att det bara går på namnet på kortet..
Å andra sidan billing adress borde väl inte vara ett problem? Jag har köpt saker i USA med min svenska adress som "Billing adress" och speditören i NJ som "Delivery adress".
Användarvisningsbild
Eson
Kontakt:

Inlägg av Eson »

Grottan: Det går bara att välja USA eller USA "öar" under Estimate Shipping Charges.

Joe: Men under land så kan man bara välja USA eller Kanada och orten går bara att välja bland de listade staterna.
Joe

Inlägg av Joe »

Jaha.. Jetcarrier har Shop4you som tydligen kan handla åt en i USA. Jag har för mig att de andra också har liknande tjänster.
Om de hade tagit PayPal så hade det inte varit några problem, jag har ett konto som står på adressen i NJ just för de på ebay som inte skickar utanför USA och endast till PayPal adressen.
Användarvisningsbild
Eson
Kontakt:

Inlägg av Eson »

Ja jäklar! Shop4you var inte lätt att hitta på sidan, det kostade $49/år under clubJC. Hos https://www.viabox.com/ verkar den tjänsten vara gratis. Skoj, då får man prova och köpa en motor!
Skriv svar