Jag söker efter en trådlös lösning med en sändare med minst två digitala ingångar, som speglar sin insignal på reläer på ett mottagarkort. Anslutning för extern antenn är ett krav. Frekvensen får inte vara 433MHz.
Det var den sammanfattade versionen

En körgrind skall kompletteras med trådlösa passer-tags som går på 433MHz (osäker på exakt vilken frekvens det är). I dagsläget sitter ett trafikljus (röd/grön) ~500m längre bort för att indikera öppen/stängd grind, denna styrs av grindautomatiken via en sändare med 4ingångar, och en mottagare med 4st reläer (varav två används). Det sitter Yagi-antenner för både sändning och mottagning. Det är alltså ett liknande kort jag söker, fast för en annan frekvens.
Problemet är att de trådlösa passertagsen totalt blockeras av trafikljus-sändaren. Jag har provat att flytta runt mottagaren för passersystemet, men är helt dött många meter runt trafikljussändaren. Stänger jag av sändaren för trafikljus så fungerar passersystemet perfekt.
Frekvensen för passersystemet går inte att ändra, då samma tags används på många olika anläggningar.
Jag har försökt leta på internet, men lyckas inte hitta någonting som faller in på beskrivningen. Jag använder kanske fel sökord.. Försökt med "fjärrstyrt relä", "remote relay" osv. men allt som oftast dyker Nexa och GSM grejjer upp.
Tack på förhand!