Så jag tänkte fixa fjärrstyrning och köpte följande:
http://www.24.se/hem-fritid/biltillbeho ... alsearch=1
Men jag lyckas inte installera den… och instruktionen är rimligt intetsägande (se Bild 1 nedan).
Jag är rätt säker på att det är F4 Positive/Negative trigger som mina dörrar har.
Jag har en handbok till bilen, men jag tycker inte riktigt att färgerna på kablarna stämmer… (Se bild 2 nedan). Jag vet inte heller om det är rätt plats jag rotar i bilen eller om det finns någon annan kontakt.
För att få lite mer klarhet och kunna undersöka vilka sladdar som gick till dörren öppnade jag höger fram och plockade loss kontakten (se bild 3).
Det är samma färger som går in på undersidan i kabelhärvan, men den blå/svarta var till jord och den blå/röda var bara blå i kabelhärvan (den bredvid den grå)..
Jag har testat att kolla lite som jag trodde att det borde vara, men jag lyckas bara få den att stänga en kort stund för att sedan öppna igen och även lyckats bränna massa säkringar

Har alltså kopplat – och de två orange till Jord och Röd samt de två gula till 12V.
Så har jag testat de två vita i olika kombinationer på de 3 kvarvarande som gick till dörren.
Vad ska jag göra?