Varför blir PIC16F877A varm?
Varför blir PIC16F877A varm?
Hej
Vill veta varför PIC processorn blir varm om man kopplar in en Kondig på 0.1uF? de är av typen elektrolyt
se schemat ---> http://student.chl.chalmers.se/~barati/1.JPG
jag har även kopplat in den andra matspänningen till picen då funkade 0.1uF fint däremot när jag ökade till 10uF så blir den jätte varm direkt!
Vill veta varför PIC processorn blir varm om man kopplar in en Kondig på 0.1uF? de är av typen elektrolyt
se schemat ---> http://student.chl.chalmers.se/~barati/1.JPG
jag har även kopplat in den andra matspänningen till picen då funkade 0.1uF fint däremot när jag ökade till 10uF så blir den jätte varm direkt!
- EagleSpirit
- Kontakt:
Det är ingen som helst svårighet att få en 877A att bli lite varm om man kör 8 dioder på full styrka. Det säger du inget om, så det vet vi inget om.
Sen skall du naturligtsvis koppla in alla pinnar med matningsspänning. Du skriver "kopplat in den andra matspänningen" men det visas inte på schemat, så hur har du gjort ?
> de måste vara någon inställning man gör i picen?
SET HEAT=[OFF|ON]
Vad gör du med alla oanslutna pinnar ? Är de ingångar ? Då kan man få onormal strömförbrukning (och värme) p.g.a att ingångarna ligger och switchar i ett område där ingångsstegen inte skall ligga (alltså inte hårt hög eller låg).
Sen skall du naturligtsvis koppla in alla pinnar med matningsspänning. Du skriver "kopplat in den andra matspänningen" men det visas inte på schemat, så hur har du gjort ?
> de måste vara någon inställning man gör i picen?
SET HEAT=[OFF|ON]

Vad gör du med alla oanslutna pinnar ? Är de ingångar ? Då kan man få onormal strömförbrukning (och värme) p.g.a att ingångarna ligger och switchar i ett område där ingångsstegen inte skall ligga (alltså inte hårt hög eller låg).
tack för alla tips!
sodjan du har helt rätt med de du har skrivit, jag har bara varit lite seg med att
rita om kopplingen. jag får bara värme problemt så fort jag har med kondingen annars funkar allting jätte fint!
men de där med set heat kan nog hjälpa och även de där med ingångarna som du har skrivit
sodjan du har helt rätt med de du har skrivit, jag har bara varit lite seg med att
rita om kopplingen. jag får bara värme problemt så fort jag har med kondingen annars funkar allting jätte fint!
men de där med set heat kan nog hjälpa och även de där med ingångarna som du har skrivit

OK.
> jag har bara varit lite seg med att rita om kopplingen.
Men det hade bara behövts 5 sekunder att nämna i texten
att bilden var fel i detta avseende.
Slutligen, bara så att det inte råder något missförstånd...
Det om SET HEAT var ett skämt.
Det om öppna ingångar är 100% allvar.
EDIT : Glömde ==>

> jag har bara varit lite seg med att rita om kopplingen.
Men det hade bara behövts 5 sekunder att nämna i texten
att bilden var fel i detta avseende.
Slutligen, bara så att det inte råder något missförstånd...
Det om SET HEAT var ett skämt.
Det om öppna ingångar är 100% allvar.
EDIT : Glömde ==>