Chromecast med HDMI => VGA konverter
Chromecast med HDMI => VGA konverter
Jag försökte koppla upp en Chromecast tillsamans med en konverter från HDMI till VGA. Tanken är att ha det till projektorn, men jag testade även om dator skärmen. Det funkar inget vidare, på båda ställena fick jag fram något blink där det stod Chromecast. Men mest signallöst. Jag testade med två olika adaptrar med lika dåligt resultat. Bägge billiga Kina prylar av liknande typ. Tyvärr har jag ingen skärm med HDMI in så jag kan inte testa Chromcasten utan adapter. Är det varligt att få den typen av problem?
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: Chromecast med HDMI => VGA konverter
Nej!
Har ett par Chromecast och de har inte orsakat några problem.
Har ett par Chromecast och de har inte orsakat några problem.
Skärmen är på 1680*1050 pixlar. Projektorn har lägre upplösning men jag har inte riktigt koll där, men det skulle kunna vara. 1024*768.
Jag var på en konferens nyss där det var lite problem med en HDMI adapter, det var någon som sa att de tenderade att ha problem med projektorer. Då hjälpte ett byte av adapter. Men den funkade nästan..
Jag var på en konferens nyss där det var lite problem med en HDMI adapter, det var någon som sa att de tenderade att ha problem med projektorer. Då hjälpte ett byte av adapter. Men den funkade nästan..
jag tror att chromecasten frågar skärmen efter upplösning, men om det funkar via en adapter är jag osäker på.
Nu har jag testat att köra med en laptop till projektorn via adaptern. Resultatet är lika illa. Det funkar några sekunder först och slutar sedan att funka, projektorn söker bara signal. Projektorn är en infocus x8 med upplösningen 1280 x 800.
Konvertern är av den här typen. En som jag haft ett tag, moddad för extern kraftmatning via USB, och en ny med ljudutgång och ingång för kraft via mikroUSB, dock för djup monterad så ingen sladd passar....
Är det någon som har tips på någon annan modell som faktiskt fungerar?
Konvertern är av den här typen. En som jag haft ett tag, moddad för extern kraftmatning via USB, och en ny med ljudutgång och ingång för kraft via mikroUSB, dock för djup monterad så ingen sladd passar....
Är det någon som har tips på någon annan modell som faktiskt fungerar?