Robotdammsugaren hittar spökladdstation i köket.
- )ExecutoR(
Robotdammsugaren hittar spökladdstation i köket.
Jag har en Neato Botvac som ibland verkar tro köksväggen är en laddstation, jag har ingen aning om hur den får för sig detta och tänkte kolla om någon här är insatt i hur det fungerar.
Den står och vickar sig baklänges mot väggen som den ska göra vid laddstationen för att docka.
Någon som har tips på vad som kan orsaka detta? Det enda som går i kabellisten vid väggen är nätverkskabel.
Den står och vickar sig baklänges mot väggen som den ska göra vid laddstationen för att docka.
Någon som har tips på vad som kan orsaka detta? Det enda som går i kabellisten vid väggen är nätverkskabel.
-
Re: Robotdammsugaren hittar spökladdstation i köket.
Laddstationen har bara en "streckkod" innanför plastskivan och är alltså helt passiv.
Dammsugaren letar efter streckkoden med hjälp av lasern när den ska docka. I princip kan jag tänka mig att någon annat på väggen är tillräckligt likt streckkoden och det är det den ser.
Men det kan också vara fel på dammsugaren.
Min slutade hitta hem efter några månader och ClasOhlson kunde inte laga den, så jag fick en ny (som fungerar utmärkt).
Den gamla navigerade med lasern som den skulle, slutade som sagt hitta laddstationen efter ett tag, trots att lasern uppenbarligen fungerade.
Dammsugaren letar efter streckkoden med hjälp av lasern när den ska docka. I princip kan jag tänka mig att någon annat på väggen är tillräckligt likt streckkoden och det är det den ser.
Men det kan också vara fel på dammsugaren.
Min slutade hitta hem efter några månader och ClasOhlson kunde inte laga den, så jag fick en ny (som fungerar utmärkt).
Den gamla navigerade med lasern som den skulle, slutade som sagt hitta laddstationen efter ett tag, trots att lasern uppenbarligen fungerade.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Men den städar som den ska...?
Hur långt ifrån laddstationen är det?
Hur långt ifrån laddstationen är det?
På videon ser den lille gynnaren ut att hänge sig åt simpel masturbation.
Den rackarn kanske har blivit självmedveten på något sätt och tapeten är onekligen rätt snygg
Den rackarn kanske har blivit självmedveten på något sätt och tapeten är onekligen rätt snygg

- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Är det bara precis där den tror att det är en laddstation, eller på olika ställen längs samma vägg?
Tänkte som Anders om partier med ljus och mörk färg på tapeten för roboten ser ut som streckkoden på laddstationen.
Tänkte som Anders om partier med ljus och mörk färg på tapeten för roboten ser ut som streckkoden på laddstationen.
Ja, om de där remsorna är "streckkoden" så kan man ju tänka sig att dammsugaren tycker sig se dem även på andra ställen.Anders Olsson skrev:Laddstationen har bara en "streckkod" innanför plastskivan och är alltså helt passiv.
Dammsugaren letar efter streckkoden med hjälp av lasern när den ska docka. I princip kan jag tänka mig att någon annat på väggen är tillräckligt likt streckkoden och det är det den ser
@Executor: Söker sig maskinen till just det där stället även om du täcker över det med tex en bit kartong eller papper?
- )ExecutoR(
Oj! Massor av bra svar under dagen. Trodde laddstationen var mer sofistikerad än så. Det är samma vägg den alltid misstar för laddstationen, och det är den enda väggen som inte är enfärgad. Laddstationen är på andra sidan den väggen men ungefär två meter längre bort, så det kändes inte riktigt troligt att den skulle ha känt av den genom väggen oavsett teknik för att hitta hem.
Visst att man får dammsugaranpassa lite med en robot, men räknade inte riktigt med att behöva måla om i köket.
Får se hur man löser det här, blev ju lite jobbigt även om det är skönt med en förklaring. Steg ett är väl att sätta upp något som täcker tapeten en bit upp på väggen och se om det blir någon skillnad.
Tack alla för feedback!
Visst att man får dammsugaranpassa lite med en robot, men räknade inte riktigt med att behöva måla om i köket.

Tack alla för feedback!
- )ExecutoR(
Nu har ett nytt problem framkommit, den hooppar ibland över städningen den lata skiten. Det verkar som att det är just tisdagar den inte kommer iväg på. Har testat att sätta upp schemat på nytt och en ordentlig omstart och trodde problemet var borta men igårkväll visade den helt tomma behållaren på att den tagit en slackdag igen. Tror det blir att skicka tillbaks den snart om ingen har några idéer. Nån annan som haft samma problem?
Fick du klarhet i tapetfetischismen, vad hände när du täckte över ytan?
- )ExecutoR(
Har inte kommit dit. Den har inte fastnat där igen. Igår hade den som sagt inte ens dammsugit.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det verkar som produkten lämnat barnsjukdomarna och blivit en regelrätt ungdom...
Har en manuell ungdom hemma som också gärna hoppar över städning
Swech
Har en manuell ungdom hemma som också gärna hoppar över städning
Swech
Har en XV-25 som inte funkar. Den tappar sugen rätt omgående när man startar den och den tror sej vara klar...