en bekants löpband har slutat gå, eller springa....
motorn har typ brunnit, det är avbrott i alla lindningar i rotorn.
tog en bild med min fina iPhöön men det går inte att flytta in bilder i min mac?""#€%&/(
skickade en som mail men det dyker aldrig upp...???
den ser ut som en bilstartmotor 14mm axel borstad 2kw 240V 2800rpm..
det verkar inte krylla av dylika på ebay eller ngn annanstans heller för den delen....
ngn som har en idé om vad man kan sätta dit ist?
nu kom mailet och bilden:
den har som sagt säkerligen blivit överhettad, det är en stor grabb, typ 90 kg, så det är nog dåliga odds för ett billigt löpband...
men man kanske kan ha dit en motor som håller, typ med bättre kylning, fläkten i änden på rotorn är ett skämt....
men vad i så fall? utan att behöva bygga om nätdelen åckså?
löpband uf
Re: löpband uf
Hur mycket pengar är du bered att lägga på ned för att få löpbandet fungerande igen?
För om det är ett "billigt" löpband kanske det blir billigare att köpa nytt istället för att hitta ny motor eller linda om den trasiga motorn.
För om det är ett "billigt" löpband kanske det blir billigare att köpa nytt istället för att hitta ny motor eller linda om den trasiga motorn.
- Volvo245GLT
- Kontakt:
Re: löpband uf
Ett tips för Iphone är att installera gratis-appen "WiFi Photo Transfer". Dra igång den, knappa in mobilens IP i din dators webbläsare och ladda hem bilderna som från vilken sida som helst.
Snabbt och smidigt utan trassel.
Vad gäller löpbandet så håller jag dessvärre med ovanstående.
Fixa fram en ny motor kanske kostar mer än det smakar och då är det ju inte värt det.
Har inte alls koll på den marknaden, men kan tänka mig att ett vanlig löpband går för någon 500-lapp på annons.
Snabbt och smidigt utan trassel.

Vad gäller löpbandet så håller jag dessvärre med ovanstående.
Fixa fram en ny motor kanske kostar mer än det smakar och då är det ju inte värt det.
Har inte alls koll på den marknaden, men kan tänka mig att ett vanlig löpband går för någon 500-lapp på annons.