Jag går en elektroingenjörsutbildning och har några år kvar till examen. Tanken slog mig att jag kanske skulle kunna åtminstone försöka dra igång och göra några egna projekt nu. Inte bara för att det skulle vara lite kul och ge mig en bredare förståelse kring elektronik men främst för att det kanske skulle vara fördelaktigt att visa upp ifall jag söker jobb någonstans sen och en arbetsgivare kan se att jag har hållit på en del på fritiden också. Verkar väl lite som man är motiverad och har större intresse då... vad tror ni om det?
Problemet är väl att jag inte riktigt vet vad som skulle kunna vara på min nivå nu när jag bara har gått ett år av utbildningen.
Har haft grundkurs i ellära, analog elektronik, digital elektronik, infinitesimalkalkyl, algebra och programmerat en hel del i C och VHDL. Inga jättebetyg hittills (men det kommer!!

Vad tror ni lämpliga projekt skulle kunna vara att börja med för mig? Vet ni möjligen om det finns någon lättläst bok/hemsida/vadsomhelst som ger exempel på projekt som jag kan gå igång med som inte är allt för avancerat?
Finns en elektronikbutik här i närheten där jag bör kunna handla allting som behövs.
Tack så mycket på förhand!