har några sensorer med a23 batterier, dom där små 12v som brukar vara i fjärrkontroller o.s.v
men dom håller inte såå länge funderar på vad man skulle kunna ersätta dom med som är laddbart
i värsta fall så ordnar jag en hållare vid sidan om (lär behövas) och kanske kör med någon slags konternuerlig laddning i µA klassen, eller solceller från skrotade trädgårdslampor
det som kommer närmast vore att provaa med 9v laddbara batterier
andra förslag?
ersätta a23 batterier?
Re: ersätta a23 batterier?
Behöver prylen 12v för fungera?
Eller går det med lägre spänning?
Kan batteripaketer vara större än nuvarande ?
4st cr123 innehåller massor av energi, men tar en del mer plats
Eller går det med lägre spänning?
Kan batteripaketer vara större än nuvarande ?
4st cr123 innehåller massor av energi, men tar en del mer plats
jag håller på att prova lite hur det funkar med lite lägre spänning, lite svårt då den ska funka i kyla med
men eftersom det inte lär gå att få något laddbart komplemment i samma storlek, så föredrar jag då 9v laddbara nimh, då man kan ladda dom på ett mindre känsligt sätt
men eftersom det inte lär gå att få något laddbart komplemment i samma storlek, så föredrar jag då 9v laddbara nimh, då man kan ladda dom på ett mindre känsligt sätt
Det här är något jag också är intresserad av.
Jag har ett par Waveman-fjärrkontroller (trådlös radio för belysning/dimmers) och har nära på funderat på att ansluta en väggvårta till varje fjärrkontroll istället för att byta batterier hela tiden...
Jag har ett par Waveman-fjärrkontroller (trådlös radio för belysning/dimmers) och har nära på funderat på att ansluta en väggvårta till varje fjärrkontroll istället för att byta batterier hela tiden...
dom jag hadde funkade bra med kallt dåligt laddbart 9v batteri, ca 6.5v räckvidden försämrades , men för min del är det inget bekymmer