Maskin för att stuka skruvar?
Maskin för att stuka skruvar?
Hej! Letar efter en liten maskin för småskalig tillverkning av skruvar. Behöver inte göra mer än 25 skruv i minuten. Finns det någon begagnadmarkand för gamla maskiner, vad heter ens maskintypen? Behöver en maskin som rullar upp gängorna också, vad en sådan heter vet jag inte heller...?
Re: Maskin för att stuka skruvar?
småskaligt på riktigt är ju en svarv...
Det du letar efter är en kallformningsmaskin men det är ett riktigt åbäke som kräver väldigt mycket av operatören, du måste dessutom fixa fram rätt valsgängbackar för den vinkel och stigning din skruv behöver.
Annars är nog det lättaste att beställa just den skruv du vill ha från en fabrik som tillverkar just skruvar,
den kanske finns i lager, hör med sifverts skruv.
Det du letar efter är en kallformningsmaskin men det är ett riktigt åbäke som kräver väldigt mycket av operatören, du måste dessutom fixa fram rätt valsgängbackar för den vinkel och stigning din skruv behöver.
Annars är nog det lättaste att beställa just den skruv du vill ha från en fabrik som tillverkar just skruvar,
den kanske finns i lager, hör med sifverts skruv.
Re: Maskin för att stuka skruvar?
25 skruv i minuten vet jag inte om man fixar med svarv, om det ska inkludera nersvarvning av ämnet och tillverkning av skallen. Men jag har tillverkat insexskruvar i kirurgiskt stål med manuell revolversvarv en gång i tiden:) Men vill minnas att sexkanten gjordes i separat moment i en press.