T: Nån som kan fräsa i plast åt mig ?
T: Nån som kan fräsa i plast åt mig ?
Söker nån som kan fräsa i plast åt mig, det handlar om material som är 2 till 3mm tjockt, jag har inga kunskaper i att själv göra själva körbara filen av ritningen, jag kan skicka ett exemplar i post till dig så du själva kan göra ritningen i datorn så det blir en körbar fil i din CNC fräs.
Det ska bli ett plektrum skydd till elgitarr, en Fender Stratocaster.
Tar gärna in prisuppgift hur mycket du ska ha för att utföra detta åt mig, jag skulle till att börja med vilja ha 3-4 stycken, antingen förser jag dig med materialet eller så skaffar du fram det o lägger det på priset. Bäst är det om jag fixar det kanske så det blir rätt.
Detta är inga avnacerade grejer och tar troligen inte mer än ett par minuter för maskinen att göra.
Svar önskas snarast
Det ska bli ett plektrum skydd till elgitarr, en Fender Stratocaster.
Tar gärna in prisuppgift hur mycket du ska ha för att utföra detta åt mig, jag skulle till att börja med vilja ha 3-4 stycken, antingen förser jag dig med materialet eller så skaffar du fram det o lägger det på priset. Bäst är det om jag fixar det kanske så det blir rätt.
Detta är inga avnacerade grejer och tar troligen inte mer än ett par minuter för maskinen att göra.
Svar önskas snarast
Re: T: Nån som kan fräsa i plast åt mig ?
Är det helt 2 dimensionellt? Inga nerfräsningar?
Tänkte att då går det ju också att laserskära skydden.
Tänkte att då går det ju också att laserskära skydden.
Så här ska det se ut.. lite typ 45 gradig vinkel längs ytterkant, annars bara raka snitt, för utom skruvhålen längst ytterkant som kan försänkas men det kan man göra själv sen på nått enkelt sätt..

Kan man inte köpa sånt på nätet, t.ex. Ebay?
Pickguard, en mic.

Pickguard, en mic.
Jodå klart man kan köpa på nätet, men det är ganska dyra saker, speciellt detta som jag har här, det är inte ett "Vanligt" plektrumskydd, det är därför jag tänkte att man kan låta nån fräsa åt mig så jag blir det kanske billigare än att köpa färdiga, just detta som jag har är one of a kind .. typ, och det passar mig utmärkt då hålet för Volymen sitter exakt där jag vill att den ska sitta och switchen har sin plats nedanför volymen som passar mig utmärkt.. därför blir det unikt för mig och svindyrt att köpa från tex amerika som passar rakt på strata.
Ja precis, säkert rätt så enkelt att fixa för den som kan..tecno skrev:Ett typiskt fräsjobb
Är det till denna modell finns lite här till ganska bra pris.
http://www.wdmusic.com/jim_root_strat_stjr_2.html
http://www.wdmusic.com/jim_root_strat_stjr_2.html
Ja det är denna modellen och ja jag har köpt flera därifrån, det är bara en liten ändring som ska till för att det ska vara perfekt, därför måste det bli custom made, switchen ska flyttas lite på, annars är det bra.
50 USD för ett färdigt, tror det blir svårt att göra ritning och fräsa billigare än den summan.
Därför jag frågar vem som kan tänka sig göra detta åt mig... och till vilket pris, som jag nämnde tidigare så är dom färdiga inte helt optimala för mig..
- frownlayer
vart bor herrn? det är ett lätt fräsjobb. man ska bara hitta lite tid.
Hur tjock plast är det?
Jag borde kunna laserskära biten och sen fräsa kanten.
Hur står är den? Jag kan max köra bitar som är 640x460.
Jag borde kunna laserskära biten och sen fräsa kanten.
Hur står är den? Jag kan max köra bitar som är 640x460.