Men denna fanns också, har inte reflekterat över sen förrns jag hittade den nu. En liten grå plastpuck men en 3 ledad kabel och en röd led. Bröt upp pucken och fann ett litet kort med 2 IC, kan ej läsa vad det står då allt är ingjutet. En trimpot, 2 st 2pin header, och kablarna benämna VCC, GND och DATA. Så frågan är allt vad det är
Vad är detta för grej?
- ochkl0620
- Kontakt:
Vad är detta för grej?
För något år sedan hittade jag ett styrsystem till ett jacuzzi bad, slaktade detta för trafo och en fin låda.
Men denna fanns också, har inte reflekterat över sen förrns jag hittade den nu. En liten grå plastpuck men en 3 ledad kabel och en röd led. Bröt upp pucken och fann ett litet kort med 2 IC, kan ej läsa vad det står då allt är ingjutet. En trimpot, 2 st 2pin header, och kablarna benämna VCC, GND och DATA. Så frågan är allt vad det är
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- ochkl0620
- Kontakt:
Re: Vad är detta för grej?
Lyckades få ur den ur pucken, på baksidan fann jag detta.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Vad är detta för grej?
Jag har en liknande pryl som är till en poolanläggning, se denna tråd:
http://elektronikforumet.com/forum/view ... =2&t=66617
Blev aldrig riktigt klok på den men tror som Grym att det är en sensor som känner av förekomsten av vatten, troligen då kapacitivt som Icecap skrev i min tråd.
Dumt nog kom jag aldrig till skott att fråga poolkillen och nu vete tusan vad den blivit av
http://elektronikforumet.com/forum/view ... =2&t=66617
Blev aldrig riktigt klok på den men tror som Grym att det är en sensor som känner av förekomsten av vatten, troligen då kapacitivt som Icecap skrev i min tråd.
Dumt nog kom jag aldrig till skott att fråga poolkillen och nu vete tusan vad den blivit av