Jag har i ungefär två veckors tid gått runt och funderat vafan som lukar typ som bensin, inte bensin, men något liknande.
Mest märkt det när jag ska sova, att det luktar om händerna, men även lite här och var, oavsett var jag är.
Har inte kunnat förklara detta märkliga fenomen, jag har inte tankat för hand och har inte fått bensin på mig.
Inte hanterat någon kemikalie eller olja på länge, verkligen gått runt riktigt konfunderad kring denna oförklarliga lukt.
I ett annat sammanhang behövde jag tillfälligt ett par AAA-batterier till en grej och fick då idén att låna dessa ur fjärren i sovrummet.
Öppnade fjärren varpå det forsade ut en massa vätska ut batterifacket och jag blev helt blöt i handen.
Tänkte att det kan väl inte vara batterierna som läcker så förskräckligt? Så jag öppnade en till fjärr varpå jag fick händerna fulla med vätska igen.
Så ja, det är de här jävla batterierna som har läckt någon vätska under flera veckors tid.
Har använt de praktiskt taget varje kväll, i mörkret, i sängen. Fått händerna insmörjda i denna sörja och sen smetat in den i ansiktet omedvetet under natten.
Dessutom brukar jag sova med fjärrkontrollerna i sängen, jag somnar ofta med sleeptimer på TVn. Så mina sängkläder har säkert sugit i sig en del vätska under några veckor.
Glad att mysteriet med den skumma lukten är löst, men helt supernyttigt kan det ju inte vara att man fått i och på sig massor av den här skiten.
Batterierna är relativt nya, någon månad bara.
Dessa är det:

Så vad är det för skit de läcker?
Kan inte sätta fingret på vad de luktar, men jag känner igen det.
Bensin, fotogen, diesel, WD45 eller något luktar de som.
Påminner om hur trasorna brukar lukta när jag jobbade som CNC-operatör.
Inget mysigt alltså.
Mina funderingar är alltså:
- Vad är det här för skit?
- Kan det vara farligt?
- Varför läcker de här nya batterierna ut skiten?