Att det är en touch-brytare är väl ganska klart. Exakt vilken teknologi den använder vill jag inte sia om dock.
Jag skulle tro att det ska matas in 12V på röd & svart och att vit & grön är brytaren/reläet.
Att leta på relätillverkarens hemsida efter denna funktion är i detta mycket likgiltigt, det är inte dom som har tillverkat annat än en komponent (reläet, det från NAIS).
"040819" kan vara "tillverkad 2004-08-19"
"43/12-21415" skulle jag tro betyder något i riktning av:
Funktion: 43.
Spänning: 12V
Serienummer: 21415
Det är en strömbrytare med timerfunktion.
Används bla i skåp till lastbilar.
Fungerar på 12/24v, tillverkaren heter pommier.
Switcharna är för att ställa tid, har förmig att den går
att ställa på 10/20/45 minuter frånslagstid, samt impulsfunktion.
Ahaa, härligt att du kände igen den, tack!
Med din hjälp bör jag hitta närmare info om den på nätet.
Har tre st, kommer nog kunna hitta på något trevligt användningsområde för dem framöver.
Icecap skrev:Att det är en touch-brytare är väl ganska klart. Exakt vilken teknologi den använder vill jag inte sia om dock.
Jag skulle tro att det ska matas in 12V på röd & svart och att vit & grön är brytaren/reläet.
Att leta på relätillverkarens hemsida efter denna funktion är i detta mycket likgiltigt, det är inte dom som har tillverkat annat än en komponent (reläet, det från NAIS).
"040819" kan vara "tillverkad 2004-08-19"
"43/12-21415" skulle jag tro betyder något i riktning av:
Funktion: 43.
Spänning: 12V
Serienummer: 21415
Tack!
Det visade sig vara bra gissningar Jag tyckte att kablaget var lite väl stort dimensionerat för att höra till enkel lågvoltselektronik, men med Lidnings facit (nedan) så är det förståeligt när det visat sig höra till fordonselektronik.