Minnesförlust i Proteus synt
- prototypen
Minnesförlust i Proteus synt
Är det någon som har erfarenhet av denna gamla relik, ska den komma ihåg val av "ljud" för olika MIDI kanaler sedan man stängt av strömmen.
Nu börjar den alltid på 000.
Tidigare brukare hade kopplat över strömbrytaren så den gick 24/7
Nu vet jag inte om den hade minne från början och att minnet har havererat.
Något batteri ser jag inte till.
Har läst lite halvhjärtat i manualen.
E-MU Proteus 2000
Protte
Nu börjar den alltid på 000.
Tidigare brukare hade kopplat över strömbrytaren så den gick 24/7
Nu vet jag inte om den hade minne från början och att minnet har havererat.
Något batteri ser jag inte till.
Har läst lite halvhjärtat i manualen.
E-MU Proteus 2000
Protte
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Minnesförlust i Proteus synt
Det ser ut att fattas ett eeprom från sockeln bredvid nätagget.
flash simm'ar?
kolla storleken, går det att byta plats?
finns nog på ebay annars
kolla storleken, går det att byta plats?
finns nog på ebay annars

- Volvo245GLT
- Kontakt:
Hur ser det ut på kortet med display och knappar? Kanske något batteri eller en supercap gömmer sig där tillsammans med lite logik..
Här kan kanske vara något: http://www.productionforums.com/viewtop ... 14&t=10113
- prototypen
Har hittat flera bilder och den sockeln är tom. Allt annat är ytmonterat och fastlöttmrfrenzy skrev:Det ser ut att fattas ett eeprom från sockeln bredvid nätagget.
Batteri verkar inte finnas.
Jag lägger ner fallet, ska bara vara som testutrustning för mina MIDI installationer men hade ju varit bra om man hade hittat bra "ljud" utan att varje gång måsta programmera om, ett litet strömavbrott sabbar allt.
Protte (Protteus, hahaha)
Kan man inte dumpa in programmering i den via midi? D.v.s. slå på, mata in data från frisk midikälla, växla och provkör vad som nu ska provas.
- prototypen
Det är inte "fel" på synten, den vräker ur sig en massa skoj ljud.
Det är bara det att när man stänger av den så tappar den alla inställningar.
Jag ska bara använda den till att testa mina MIDI installationer så man får väl välja lite olika för varje manual.
En kund har ett elpiano som inte dämpar vissa toner när man släpper tangenten (styrt från MIDI) och det nya dyra elpianot kan det ju inte vara fel på, måste ju vara min elektronik.
Får väl reda ut om synten dämpar pianoljudet.
Jag fick några napp på Googel och det finns inget batteri i proteusen, äldre versioner har.
Frågan kanske skulle vara har någon en proteus och kommer den ihåg?
Protte
Det är bara det att när man stänger av den så tappar den alla inställningar.
Jag ska bara använda den till att testa mina MIDI installationer så man får väl välja lite olika för varje manual.
En kund har ett elpiano som inte dämpar vissa toner när man släpper tangenten (styrt från MIDI) och det nya dyra elpianot kan det ju inte vara fel på, måste ju vara min elektronik.
Får väl reda ut om synten dämpar pianoljudet.
Jag fick några napp på Googel och det finns inget batteri i proteusen, äldre versioner har.
Frågan kanske skulle vara har någon en proteus och kommer den ihåg?
Protte
- Retroperra
- Kontakt:
Kommer den ihåg inställda midi-kanaler och dyl?
Det KAN vara utslitet flash-minne iof. Min gamla Proteus etta vaknade i det läge den var när jag stängde ner vill jag minnas.
Det KAN vara utslitet flash-minne iof. Min gamla Proteus etta vaknade i det läge den var när jag stängde ner vill jag minnas.
- prototypen
Synten är installerad 2005 så den har ju några år på nacken men jag vet att den har tappat minnet under lång tid. Jag var och bytte ut den för några år sedan delvis för att den tappat minnet.
Var sitter FLASH minnet, allt är ytmonterat och fastlött så jag står nog ut med att skriva en lista på 4 olika ljud som man tillsammans kan urskilja Vill veta att apparaten (MIDI merge) som kopplar ihop alla 4 interfacen fungerar.
Protte
Var sitter FLASH minnet, allt är ytmonterat och fastlött så jag står nog ut med att skriva en lista på 4 olika ljud som man tillsammans kan urskilja Vill veta att apparaten (MIDI merge) som kopplar ihop alla 4 interfacen fungerar.
Protte