Elektor slutar med lösnummerdistribution
Re: Elektor slutar med lösnummerdistribution
Jag slutade läsa tidningen för många år sedan. Dock kan de äldre tidningarna vara intressanta utan en massa mikrokontrollerprojekt.
Precis så tänkte jag om Radion och Television i slutet av sjuttiotalet 

Dock är det surt att lösnummer slutas säljas som sagt. Jag köper i stort sätt endast tidningar när det ska åkas tåg eller flygas.
Jo visst. Nu prenumererar jag faktiskt på Elektor, men brukar köpa lösnummer av andra tidningar då jag reser.
Det jag inte gillar är också just mikrokontrollerfixeringen, i många fall skulle man kunna göra samma sak med några diskreta grindar eller 555:a.
Visst, men jag tycker ändå de har en massa prylar som inte baserar sig på en uC
Det viktigaste är att de finns som PDF eller motsvarande just för att ha med på bl a resor, pappers versionen känns "ute" i dagens samhälle.
PDF fungerar inte alltid bra. Jag brukar fylla någon av mina läsplattor med både artiklar och böcker som jag Borde läsa. Sedan väl ute på resa blir jag trött i huvudet och vill ha något enklare att läsa. Då blir ofta Pressbyrån och liknande väl tillhands
.

Går lösnummer fortfarande att köpa från Elektors hemsida?
Jag tror det eftersom de fortfarande kommer att sända tryckta till prenumeranter.
http://www.elektor.com/magazines/single-issues-print
http://www.elektor.com/magazines/single-issues-print
Det går tydligen att beställa lösnummer från hemsidan utan att vara prenumerant. Medlemspris 11 ordinarie 13.
Och jag tror inte att de ändrar det. Däremot kanske de trycker upp färre ex, så pappersex kan ta slut. PDF lär dock gå bra.
Lösnummer av Elektor finns att få tag på. Igår köpte jag nummer 7/8-14 på en mycket välsorterad Pressbyråbutik som ligger på Flemming gatan nära S:T Eriksgatan i Stockholm. Men det kan kanske var lite olika på möjligheten beroende på var man bor?