Tjena
Vet att jag hade en kompilator i MPlabs får typ ett halvårsen så jag tryckte bara på compile så fick jag en hex fil, tyvärr krashade båda mina hårddiskar för ett tag sedan o har jag inte kvar det och kommer inte ihåg vad det heter... Nån som kan hjälpa mig? Programerar alltså pic basic
I värsta fall får det ju gå med nån annan kompilator, nån som har nått tips?
Programerare har jag, kör IC prog och min JDM programerare, den biten funkar fint.
Sen fanns det ju en sida på nätet där alla funktioner o allt om pic basic fanns listat så man kunde lära sig lite nytt, nån som vet vilken sida jag menar och har adressen?
Pic basic kompilator till MPlabs?
- NSR_Martin
- Kontakt:
- NSR_Martin
- Kontakt:
Hmm, det är möjligt att jag blandar ihop MElabs och MPlab...
Så det finns en picbasic compiler till MElabs... men den kostar pengar va? Finns det nån test version...?
Sorry ang sign, glömde citattecken, ska fixa genast.... Sen har väll han egentligen ingen ensamrätt på det utalandet, det är väll nått som rätt många vill...
men visst, lågt o sno nån sign, om jag nu lyckats göra det, hehe, va nog nått år sedan jag ändrade sign...
Så det finns en picbasic compiler till MElabs... men den kostar pengar va? Finns det nån test version...?
Sorry ang sign, glömde citattecken, ska fixa genast.... Sen har väll han egentligen ingen ensamrätt på det utalandet, det är väll nått som rätt många vill...

- NSR_Martin
- Kontakt:
Hehe, det löste sig sålänge iaf, tack så mycket för hjälpen!
Laddade ner Picbasic pro compiler demo, som bara stödjer några simplare picar, men det är just dom jag har, så...
Så följde det med microcode studio där man kan sitta o knappra in all kod, perfa...
Nu återstår bara ett problem!
Vad är det man kallar det, typ referens... Alltså en sida där alla funktioner o allt om picbasic står så man kan läsa om det... Nån som vet?
Kommer inte ihåg all picbasic i huvet
EDIT!!!
Hittade den
http://microengineeringlabs.com/resources/pbpmanual/
Det hjälpte att starta en tråd, man hittade det man ville direkt ju, hehe
Laddade ner Picbasic pro compiler demo, som bara stödjer några simplare picar, men det är just dom jag har, så...
Så följde det med microcode studio där man kan sitta o knappra in all kod, perfa...
Nu återstår bara ett problem!
Vad är det man kallar det, typ referens... Alltså en sida där alla funktioner o allt om picbasic står så man kan läsa om det... Nån som vet?
Kommer inte ihåg all picbasic i huvet

EDIT!!!
Hittade den

http://microengineeringlabs.com/resources/pbpmanual/
Det hjälpte att starta en tråd, man hittade det man ville direkt ju, hehe