Vart kan jag få tag på ett likadant eller motsvarande relä?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Thörnis

Vart kan jag få tag på ett likadant eller motsvarande relä?

Inlägg av Thörnis »

Hej.

Första inlägget här då jag kände att jag för en gångs skull inte lyckas hitta det jag söker.
Bifogar 2st bilder nedan på relät jag söker. 812H-1C-C E F12VDC Har hittat ett likadant på ett företag i Usa men dom har minimiorder så det blir skapligt dyrt för ett enda.
Kan tänka mig att lägga nån hundring eller lite däröver om det kan rädda min diskmaskin som relät sitter i :)

Så finns det något alternativ istället för exakt samma modell?

Bild

Bild

Mvh Adam Thörn, Vimmerby
Castor

Re: Vart kan jag få tag på ett likadant eller motsvarande re

Inlägg av Castor »

Kolla om detta kan vara tillräckligt lika:

http://www.conrad.se/MINIATUREREL-899-1 ... 91_0214211
Thörnis

Inlägg av Thörnis »

Ja du. Jag har inte en aning om det går att använda detta istället. Räcker alla olika märkningar och sånt till så det inte fräser till bara vid första uppstarten?
Har bara pysslat med bil-el och el-installation så sådana här komponenter är absolut inte min starka sida.

Mvh Thörnis
Castor

Inlägg av Castor »

Kolla att "pinningen" är likadan, dvs att spolen är ansluten till samma pinnar på båda reläerna och att NO (normal open) och
NC (normal closed) går till samma pinnar och att com (gemensam) går till samma pinne på båda reläerna. Bra är det förstås om
reläet passar på kortet. Conrads relä ska tåla 10A o det var såvitt jag förstår vad det trasiga var specat som.
Skriv svar