Så dit är ni välkomna om ni vill prata lite elektronik
Jag ska stå där och visa upp mitt bidrag till embedded student award som tydligen juryn gillade eftersom jag får ställa ut det på mässan. Brukar vara lite självkritisk men jag har fått prylen att fungera rätt bra så jag är nöjd. Ska bli en intressant upplevelse
För er som sett mina trådar om scannern och skrivaren så är det två av delarna till min pryl...
Johan Strömbom på Chalmers har tagit fram en läspenna som inte bara läser av en text utan också omvandlar den till tal i ett headset. Pennan är kopplad till en pc och det är också möjligt att sedan överföra talet till papper igen.
Red pen är tänkt för personer med läs- och skrivsvårigheter. "
Så fasligt dyrt är det väl inte, är man ute i tid och åker över natten kostar det inte mer än 148:-
Vill man inte åka nattåg kan man komma undan med 226:-
Hade det inte varit för att man har några tentor snart, och det är en rejäl bit att åka så..
Men lycka till Strombom! Rätt härlig prissumma du har chans på.
Du känner inte för att lägga upp en liten smygbild på det, för oss som inte har möjlighet att ta oss till mässan i år?
Det är väl mer meriten att ha vunnit som lockar. Som sagt, ska bli intressant det här, jag har ju inget att förlora, förutom att jag missar en tenta men det är bara skönt