Nu har jag tröttnat på detta lilla problem och undrar om det är någon av er som kan mig närmare mitt mål.
Jag har en Uno som är laddad med Arduino as ISP.
Jag har sedan en shield med en zip-sockel kopplad till.
Zip-sockeln har sedan fått en kristall med vidhängande kondensatorer, spänningsmatningar samt Uno:n SCK, MISO OCH MOSI går till zipens motsvarande, Uno:ns SS går till zipens reset. Allt enligt dokument hittade på nätet.
Talar jag sedan om för Arduino programmet att den ska gå som en "Arduino as ISP" så lyckas jag programmera in en bootloader i kretsen som sitter i zip-sockeln.
Om jag sedan försöker att ladda in ett program i min krets i zipsockeln fortfarande med "Arduino as ISP", så programmera den om kretsen på Uno-kortet, inte zip-kretsen.
Jag använder samma koppling som jag gör för att bränna bootloadern.
Och varför nu detta???
Jag har flera projekt med en ISP-kontakt på, för att lätt kunna uppdatera programvaran utan att behöva plocka bort kretsen och stoppa den i en Uno. Det finns även projekt som saknar usb-port på kortet, så detta sättet är inte aktuellt..
Någon som kan tala om var jag har gjort fel??
Arduino as ISP
Re: Arduino as ISP
Du måste välja "Upload using programmer" i menyn eller hålla nere shift och trycka på upload-knappen. Det gör ju såklart som vanligt annars.