Har i helgen ordnat med nya fräscha knappar i larmfjärren för vår Volvo 855, som enligt annat forum tydligen är originallarmet. Inga problem för mig
Hur som.. Bytte knappar, vilken skillnad! Känslan av de gamla knapparna, tänk er en Coca Cola indränkt tryckknapp, mmmmm..
Dock så var inte resten av dosan i den "kvalitén" så det var ingen jätterenovering, den var fräschare alltså
Däremot såg jag att det fanns plats för två knappar till på kretskortet. Är det någon som vet ifall de har funktion på samtliga dosor eller skiljer det mellan dosorna med annan elektronik, annan programmering eller är det bara "tänkt" att de två knapparna kunde möjligen kanske någon gång eller inte, fått extra funktioner?
Som om man tittar på senare V70 dosor så har de ju knappar för baklucka, tända parkeringsljus och även starta varningsblinkersen. Något som standard inte finns på 850n.
Men finns det någon information alls om ifall det kan finnas någon funktion på dessa?
Hur som, lite bilder på projektet

Nya KIR skalet som snart ska husera ett beställt larmdose-kort samt en kopia av originalnyckeln.

Fått lite idéer på hur man kan göra, även om korten är helt olika så ska jag få in kretskortet i nya KIR skalet
http://www.krypet.net/stilett/ Det ska lösas, vet inte riktigt hur för tillfället, ska fixa nyckelmediumet först, se till så man kan få någon som kopierar in nyckeln på det, annars känns det ju meningslöst