Programmera Xilinx XC9536, progr. slutat funka. [LÖST]

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
e5frog
Kontakt:

Programmera Xilinx XC9536, progr. slutat funka. [LÖST]

Inlägg av e5frog »

Köpte en sån här på eBay för två år sen ungefär, använde den inte förrän ett år senare till ett annat projekt - en PLA till Commodore 64.
http://94.23.232.112/ebay/xilinx/2.jpg

Hade redan Xilinx ISE Design Suite 13.1 installerad, denna mastodont-nedladdning för att kunna kompilera firmware till "1541 Ultimate II" så det vara bara att haka på och starta iMPACT som fungerande direkt utan några problem alls.
http://www.nightfallcrew.com/18/11/2009 ... modore-64/

Får det inte att fungera nu när jag hade tänkt göra det jag köpte den till från allra första början (XC9536XL till Nintendo 64 RGB) så jag kopplade in XC9536 igen på ett kort liknande det i länken (det jag redan lyckats programmera) men det ville inte heller. iMPACT hittar inte kabeln (den ska vara som en Parallel Cable III) och jag har försökt med alla inställningar jag har på porten. iMPACT håller på och installerar om drivrutinen och vill att man ska starta om trots att den där Jungo WinDriver redan finns med och försöker leta LPT port 2, 3 och 4 trots att dessa inte existerar och sen vill den att man startar om, gör sedan samma igen - omstart etc etc - tror det har blivit över 20 omstarter nu de senaste två dagarna.

Vet inte vad det är som är fel, det gick så enkelt senast.

Någon som har bråkat med det här och kommit på en lösning på problemet?
När det går som bäst efter en omstart så verkar den installera drivrutinerna, identifiera adress och ECP adress för LPT1 och sedan kommer den till slutsatsen att porten är upptagen med "LPT port is already in use. rc = FFFFFFFFh; Cable connection failed.".
För säkerhets skull har jag avinstallerat den joystickdriver som använder parallell-porten, men det gjorde ingen skillnad. Har tagit bort Jungo WinDriver och låtit programmet installera den igen. Googlat efter tips men inte hittat något aktuellt som stämmer in, liknande problem hade funnits för Ubuntu-folk som fifflat lite med ägar-rättigheter och kommit tillrätta med problemet på det viset.

Nu tyckte jag det var dags att fråga er, ni brukar lösa det mesta.
Det råkar inte finnas något annat program som man kan köra?
Senast redigerad av e5frog 27 juni 2014, 17:35:52, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
e5frog
Kontakt:

Re: Programmera Xilinx XC9536, progr. slutat funka.

Inlägg av e5frog »

Ha...

Det var den där filen windrvr6.sys som ställde till det, hade en version från 2013 som var 251kB stor i min Windows/system32/drivers-mapp och hittade en 192kB stor fil från 2011 som låg i "\Program\Xilinx\13.1\ISE_DS\ISE\bin\nt" - så jag petade dit den äldre filen och vips hade jag kontakt... Väldigt irriterande, särskilt som jag följt ominstallationsanvisningar av sagda fil och den ändå inte ersatt den nyare filen.

Plötsligt har jag Parallel III 200kHz LPT1 i nedre hörnet - Wohoo!
Skriv svar