Jag köpte några av dessa EMC T Mini Dummy Load resistor på eBay, säljaren kunde inte tillhandahålla datablad eller tillverkare och tillverkarens artikel-ID. Det skulle kännas skönt att kunna kolla databladet, bl a för att ta reda på vilken storlek och typ av kylfläns som rekommenderas, och hur tillverkaren rekommenderar att man monterar dem, även tolerans med mera.
Motstånden jag fick ser ut som på bilden, på den fyrkantiga plattan på samma sida som den runda upphöjningen finns den enda märkning jag hittar, "EMCT" eller "EMC T". En av mina multimetrar anser att de ligger på ungefär 48-50 ohm, jag minns inte om det är den multimeterna som jag misstänker att visar något för lågt värde.
Vet någon hur jag tar reda på vem som tillverkat dessa och hur jag hittar datablad?
Jag har även beställt, men ännu inte fått, ett halvdussin Caddock MP820 50.0R 1%, som det är betydligt enklare att hitta data på.
Induktansfri högeffektsresistor, del 2
- jadler
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Induktansfri högeffektsresistor, del 2
Tack!
Nu skall jag bara hitta rätt del. Närmaste överensstämmelse avseende mått är Stripline Flange Terminations nummer 8125 och 8435 men dessa två är bara för 1W, inte 20W som säljaren anger, och ett par mått på delarna jag har är något större när jag mäter.
Sedan förstår jag inte riktigt hur de är avsedda att användas, det står att det är lödfri anslutning, måtten stämmer med "SMA Tab". Min tanke var att skruva fast dem på kylflänsar och löda mot mittstiftet, för att använda i projektet jag skrev om tidigare.
Nu skall jag bara hitta rätt del. Närmaste överensstämmelse avseende mått är Stripline Flange Terminations nummer 8125 och 8435 men dessa två är bara för 1W, inte 20W som säljaren anger, och ett par mått på delarna jag har är något större när jag mäter.
Sedan förstår jag inte riktigt hur de är avsedda att användas, det står att det är lödfri anslutning, måtten stämmer med "SMA Tab". Min tanke var att skruva fast dem på kylflänsar och löda mot mittstiftet, för att använda i projektet jag skrev om tidigare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Induktansfri högeffektsresistor, del 2
Behöver du 20W tålighet, annars är det enklare att använda vanliga SMD motstånd parallellt.
Tänk på att det är ledarlängden till stor del som sätter den övre gränsfrekvensen i praktiken, inta bara resistortypen.
Hur skall du koppla in den?
Tänk på att det är ledarlängden till stor del som sätter den övre gränsfrekvensen i praktiken, inta bara resistortypen.
Hur skall du koppla in den?