Det jag skulle vilja är att kunna koppla in denna dsPIC i en breadboard av "standard"-mått dvs 2x65pin. På kortet tänkte jag att man kunde ta hand om avkopplings-kondingar, ICSP header, power supply header, OSC osv.
Detta för att "slippa" ta upp en mängd plats på breadboard-plattan med saker som ändå gör sig bättre monterade "korrekt" på ett kort.
Själv har jag inte tillräcklig erfarenhet för att göra detta solo känner jag. Det är för många saker som kan gå fel och det är en lite för dyr MCU för att jag ska känna mig självsäker nog att ta fram detta kort själv
En sak som kan vara "svår" är att ha en XTAL frekvens som är lite "one size fits all" men om jag nu förstått databladet korrekt så tänkte jag köra 16Mhz OSC för att köra PLLPRE=4, PLLDIV=70, PLLPOST=2 samt ASRCSEL=1, APLLPRE=4, APLLDIV=24, APLLPOST=2
Detta borde ge mig både max MIPS samt en 48Mhz USB clock source. (I hope!)
Då detta är min hobby har jag inte för avsikt att betala någon för detta utan hoppas på att någon/några skulle vara intresserade av att ha ett kort för att lätt kunna labba med just denna dsPIC. För "rätt" hjälp eller vad man nu ska kalla det så bjuder jag på ett (tomt) kort. Jag behöver ju bara ett själv och OSH park gör kort i batcher om tre så.
Chansen att hitta andra som vill använda EXAKT just denna dsPIC är antaligen försvinnande liten men vafan, lika bra att fråga ändå
Bilder är skoj så här kommer just en bild
Dock vill jag ju såklart inte ha card edge anslutning men det är en snygg och fiffig lösning på precis samma problem jag har
Mer inspiration: