Jo, den är extremt välutvecklad. Otroligt många funktioner och finesser.
Jag rekommenderar det inte, men det går att helt skippa att ha "RC radiostyrning" och bara flyga på 433MHz radiolänk. Där pratar markstationen direkt med autopiloten och du kan flyga "manuellt" eller med waypoints. Du får också full telemetri med ca 100 parametrar som uppdateras med 2-5 Hz. Givetvis artificiell horisont och även plottning mot google maps m.m. Tror att den också kan plotta mot google maps i "3D".
Du bör absolut köpa:
- pilotröret och airspeed sensor, för att få "stig automatiskt till höjd X men gå aldrig under Y m/s i airspeed" och "minska hastigheten för landning automatiskt till Y m/s i airspeed och X höjd över marken". Dvs du undviker automatisk stall, oavsett om det blåser 7 m/s i motvind eller medvind.
http://www.ebay.com/itm/371034653414 (vet inte om pilotröret följer med hmm...)
- Stöm shunt, så att du kan se "hur många mAh du har förbrukat", "hur många Amper som du förbrukar exakt nu" och "din maximala räckvidd i meter du har på resterande batteri med denna hastighet".
http://www.ebay.com/itm/131084127575
- GPS med "hustaket" som skyddar mot störningar. Då får du givetvis "avståndet tillbaka till start".
- "2.6" är samma som "2.5" men kompassen är flyttad till GPS:en i stället för "moderkortet". Dvs du måste köpa en APM 2.6 GPS med kompass. Fördelen är störs för multikoptrar där man tydligt kan se kompassen knasar tillsig när man gör gaspådrag (störningar). GPS:en kan man flytta lite längre bort från motor/ESC.
http://www.ebay.com/itm/141228162927