APET programmerare Linköping

Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

APET programmerare Linköping

Inlägg av lillahuset »

Ibland måste man gardera (APET).

En av mina kunder behöver en duktig programmerare, eller åtminstone skapligt duktig.

Det handlar om C-programmering i första hand, HTML5 och javascript i andra hand.
C-programmeringen är mest för ARM Cortex M/A och både "bare metal" och Linux.
HTML5 och javascript för en webserver under Linux på en Cortex A8.

Det finns även några produkter skrivna i VB som skulle behöva portas till något modernare.

Idealet är en duktig "junior" men som bekant får man inte alltid välja. Rätt person kan räkna med goda möjligheter att bli någon typ av halvchef.

/lillahuset
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Re: APET programmerare Linköping

Inlägg av lillahuset »

"Denna dag, inte ett liv." för att citera farbror Melker (fritt ur minnet).

Beror ointresset på att det inte finns några duktiga programmerare på forumet? Att kunden finns i Linköping? Att mitt rykte är i botten sedan "Ture Sventon debaklet"? Eller har alla bara häcken full? Jag är lite nyfiken.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Jag har läst en del av dina inlägg, Lasp, och har känt en viss samhörighet. De röda rosorna vill jag nog helst byta mot nejlikor.

Jag inser att min "tagline" kan irritera en del men känner trots allt att Linux är ett sätt att ha det lite bättre, om inte annat för att Windows känns för svårt. Det har inget med prislappen att göra. Det handlar om frihet. Och bekvämlighet (lathet?). Vilken kärna det är skiter jag fullständigt i bara den är någorlunda buggfri.

När det gäller att inte alla vill jobba längre är jag rädd att du kan ha rätt men det vore sorgligt. Jag är helt med på att arbete saknar egenvärde men tycker att en lagom utmanande arbetsuppgift känns bra. Idag har jag tex grottat ner mig i rekursiva filter, inte helt framgångsrikt men det har gett mig vissa insikter jag tror jag kan ha nytta av.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Gäller annonsen att anställa en privatperson, eller att hyra in en konsult? Om det är fråga om privatperson - är det ett projektanställning eller något som kan bli en permanent anställning efter provperiod löpt ut?

Oavsett om det gäller att anställa en privatperson eller hyra in en konsult så kan det nog vara en idé att du här i tråden persenterar arbetsgivaren/konsulttjänstköparen. Det är väl en del skillnad på att jobba för ett företag som haft hygglig omsättning i många år v.s. att jobba för "pelles fiffel och båg".
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

> En av mina kunder behöver en...

Är inte jobbet annonserat?
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Nej, förutom här.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

MiaM:

Idealet är en permanent anställning. En konsult är ett alternativ.
Jag har konsultat åt företaget till och från sedan mitten av nittiotalet. Anledningen att jag inte är mer specifik är att jag föredrar att eventuella intressenter pratar direkt med företaget. Jag ser mig endast som en kontakt. Och ja, jag inser att man vill veta vem man eventuellt ska jobba åt.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Saker som kanske folk vill veta:
* Stort företag med stabil ekonomi?
* Lönenivå?
* Arbetstider?
* Möjighet till telependling?
* Målsystem ett inbyggt system, server eller desktop?

För egen del gillar jag ju BSD-system.. ;)
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Självfallet,men det här var ingen platsannons. Om någon är intresserad kan vederbörande kontakta mig och få namn och telefonnummer till VD på bolaget som kan svara på alla frågor.
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Inlägg av hanzibal »

Jag tycker inte denna "annons" är konstigare än andra dylika, det är ju rimligt att man tar detaljerna över PM, mail eller telefon.

Om man, som jag, inte vad APET är kan det ju tänkas att man avstår från att kommentera för att inte verka dum.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Hoppsan, det kanske skulle vara ett kolon också...
Från beskrivningen av tråden:

OK, tills någon kommer på ett bättre system så kör vi på detta:

S = Söker jobb
A = Anställer
P = Projektanställning
E = Extra jobb
T = Tjänst sökes
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Inlägg av hanzibal »

Aha, då fattar jag - inte konstigt att jag inte hittade något särskilt om APET när jag Googlade, tänkte att det nog var en teknik, plattform eller nåt sånt :lol:
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Det finns någon i forumet som har en "tagline" i stil med att inga frågor är för dumma, om man inte frågar får man aldrig veta något. Klokt tycker jag.
Användarvisningsbild
arvidb

Om platsannonsen Programmerare

Inlägg av arvidb »

Även beskrivningen av tjänsten känns ganska otydlig: "C-programmering i första hand, HTML5 och javascript i andra hand. C-programmeringen är mest för ARM Cortex M/A och både "bare metal" och Linux."

Vill kunden ha någon som är bra på bootloaders/hypervisors ("bare metal"), Linuxkärnan, programmering i linuxmiljö (user space), eller som är bra på "web serving"? Det blir nog svårt att hitta allt det där i någon som samtidigt är "junior".
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

"Inses lätt." Om man vill citera Peter Hackman och andra på LiTH och LiU. Förmodligen de flesta lärosäten i Sverige. Allt+junior!=sant alltså.

Men som det heter på anglosaxiska "beggars can't be choosers".

Själv tycker jag att det är en utmärkt beskrivning. Inget krångel, en vink om vad det handlar om. Även en vink om att inget är hugget i sten. Till och med en vink om att man kanske kan få vara med om att specificera sina egna arbetsuppgifter. Vem vet?

Hur svårt kan det vara? Är man nyfiken hör man av sig. Gratis inträde. Ingen bindningstid.
Själv har jag haft dussintals kunder och arbetsgivare genom åren. Det har aldrig varit farligt att säga "jag var nyfiken men nu när jag vet vad det handlade om är jag inte intresserad".
Skriv svar