Skärm som delaminerar?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
DeVille
Kontakt:

Skärm som delaminerar?

Inlägg av DeVille »

Tjena!

Tänkte kolla lite med er om nåt som uppstått på min S4.

Hur har detta gått till? Är en "spricka" som inte är i glaset och inte i skärmen, ser fortfarande det som skärmen visar där det är "sprucket".

Har varken tappat eller stött till telefonen, väldigt mystiskt! Finns inte ett märke på den i övrigt.

Kan det vara "limmet" mellan displayen och touchdelen eller glaset som släppt och kommit in luft?

Problemet "kryper" också. Är några dagar mellan bilderna.
sgs4 bild1.jpg
sgs4 bild2.jpg

Vad tror ni?

/DeVille
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
ie
EF Sponsor

Re: Skärm som delaminerar?

Inlägg av ie »

Hade liknande på min Sony X10. Det översta skicket sprack och man kunde skrapa av det med nageln. Funkade ändå.
GFEF

Inlägg av GFEF »

Är det inte en påklistrad skyddsfolie som börjar släppa ??

http://www.kjell.com/tillbehor-till/mob ... 1317657415
Användarvisningsbild
DeVille
Kontakt:

Inlägg av DeVille »

Nix det är inget av det. skärmen är helt slät precis som från fabrik.
Mycket mysko!

/DeVille
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Längst in är displayen. Den sitter fast i metallchassit med dubbelhäftande tejp på hela ytan. Ruggigt stark tejp. Man ser inget av metallen då den yttre plastramen är gjuten runt metallen.
På displayen är touch-skiktet klistrat. Jag är mycket tveksam till att dessa två lossnar från varandra.
Sedan är det ett ganska tjockt lager med helt genomskinligt kladdigt klister som glaset sitter fast i, förutom den dubbelhäftande tejpen som sitter precis innanför ramens kant.
Om plasten bara är lite lite för hög så blir det en ständig kraft som drar glaset från displayen, och till slut blir det en luftbubbla som växer.
Det ser ut ungefär sådär till en början när man ska byta glaset och mha mycket värme separerar glaset från displayen.

Det är min teori. :)
Användarvisningsbild
DeVille
Kontakt:

Inlägg av DeVille »

Ja det visade sig att bubblan växte.. så det kom in luft mellan digitizern och glaset.
Lämnade in telefonen hos Tre, garantiärende. Var borta i 2 veckor.

Hämtade telefonen igår, glad i hågen.
Kollade servicerapporten, bytt skärm, uppdaterat mjukvara samt funktionskontrollerad.

Åkte hem och i med SIMkort och börjar ställa in allt.. när jag ska ändra ringsignal så upptäcker jag att det inte kommer nåt ljud ur högtalaren!! Aaaargh..

Hur bra är funktionskollen om man missar att kolla att allt funkar? Blir galen på alla dessa inkompetenta reparationsverkstäder...

Grr.. nu måste jag åka 6mil enkel resa till Tre butik och lämna in telefonen IGEN!
Jag som var så nöjd med min S4..

/DeVille
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Du vet väl att du kan kräva butiken på reseersättning? Om dom ser ut som frågetecken är det bara prata med chefen, han kan garanterat lagen.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

det hjälper ju inte dej, men jag har sett exakt samma sak på kollegors samsungtelefoner, i nåt fall blev den utbytt.
Skriv svar