Nät/galler till mikrofon
Nät/galler till mikrofon
Någon som kan tipsa mig om var jag kan köpa galler eller nät till en mikrofon jag bygger. Tanken är att ha dubbla nät, ett lite grövre som på standardmikrofoner, samt ett lite tunnare under.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Re: Nät/galler till mikrofon
Insektsnät..?
Jag såg något sånt här framför mig: http://graphicriver.net/item/microphone-flat-grid/74256
Jag såg något sånt här framför mig: http://graphicriver.net/item/microphone-flat-grid/74256
tittat hos de mer välsorterade järnhandlarna??
skall man ha det polerat, kromat etc. så blir det att prata med ytbehandlingsfirmor...
skall man ha det polerat, kromat etc. så blir det att prata med ytbehandlingsfirmor...
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag skulle också kunna få för mig att leta sådant metallnät. När vi käkade frukost på TOOLS i fredags såg jag speciella ansiktsskydd för gassvetsning med tunnt och smidigt nät med hål för ögonen (där man skulle stoppa i speciella filter). Jag tänkte lite på de nät som finns i hushållssilar annars.
cosmox - Faktum är att jag tänker göra en variant med perforerad plåt + skumgummi-'muff'. Anledningen till att jag testar olika lösningar är att jag inte vet hur det inbyggda puff-skyddet kommer att spela med resten av mikrofonen.
soundbrigg - Jag har letat under stockar och stenar... kvistar och grenar.
Nätet jag ser för mina ögon är något i stil med nätet på en SM58. Robust ska det alltså vara.
soundbrigg - Jag har letat under stockar och stenar... kvistar och grenar.
Nätet jag ser för mina ögon är något i stil med nätet på en SM58. Robust ska det alltså vara.
- prototypen
Googla på ex. "rostfritt såll" så hittar du lite firmor som säljer.
Jag googlade på de ord du tipsade om. Siktnät siktgaller ger rätt mycket träffar också. Nu är nog problemet att hitta en leverantör som orkar skicka ut på en liten fjuttig beställning från mig.
Tyvärr så blir det väl som vanligt att pengar från privatpersoner luktar illa och ingen firma vill ha dom.
Annars så kolla bland husgeråd (som andra redan varit inne på) om det inte finns något därifrån att slakta .
Annars så kolla bland husgeråd (som andra redan varit inne på) om det inte finns något därifrån att slakta .
Ebay, och en del tålamod, gav resultat till slut. Planen är att lägga dubbel eller trippel lager av olika grovheter, grovt längst ut finare längre in.
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Varför så många lager nät? Kolla på svart fliselin (rätt stavat?) i sytillbehörsaffär som innerlager.
Antalet lager... Jo för syn skull. Eventuellt kan jag dämpa olika frekvensområden med skumgummi, tyg eller fyselin (har sambo).