Open Logic Sniffer
Synpunkter? Jag har testat javaprogrammet med min BusPirate, men den är ganska begränsad.
Från YouTube
Open Logic Sniffer
Re: Open Logic Sniffer
Här skrev vi om den: http://elektronikforumet.com/forum/view ... =9&t=69050
Men jag tycker den är underbar sålänge man kör OLS-programmvaran och inte SUMP.
Jag har använt denna för att debugga SPI/I2C/UART osv på KFly och har varit helt underbar.
Men jag tycker den är underbar sålänge man kör OLS-programmvaran och inte SUMP.
Jag har använt denna för att debugga SPI/I2C/UART osv på KFly och har varit helt underbar.

Tack. Jag hittade inte den då jag sökte. Körde OLS med min BusPirate och det var inte så himla kul. Skumt fel förresten. Med breadboard och en 18F4620 rev 6 klarade den av SPI med 8MHz, men med det färdiga PCBt och en 44-pins rev 7 måste jag ta ned den till 2MHz.Här skrev vi om den: viewtopic.php?f=9&t=69050
Naturligtvis måste jag kolla alla andra (sannolikare) fel som felaktigt kort, lödningar etc före jag hittade felet. en analysator med litet mera djup hade varit bra. Har iofs en HP1631D, men den dekodar ju inte.
Har precis börjat leka lite med Alteras CPLD EPM240xxx & det är inte annat än att man höjjer lite på ögonbrynen över dess hastigheter & det parallella flödet.
Så en snabb logikanalysator står högt upp på listan nu, då man gärna vill titta på resultaten efter varje omprogramering.
Men om jag förstått det rätt så är det just minnesdjupet som man sparat in på, på dessa billiga ovannämnda logikanalysator kort.
Å visst snabba RAMminnen kostar... men alla Vi har väl högarvis med minnesmoduler från äldre PC datorer.
Borde man inte kunna använda sig av någon sådan SO-DIMM sticka till att skapa gigantiska minnesdjup?.
Vad säger ni andra CPLD / FPGA gurus?, kanske dags att dra igång ett gemensamt projekt?.
Så en snabb logikanalysator står högt upp på listan nu, då man gärna vill titta på resultaten efter varje omprogramering.
Men om jag förstått det rätt så är det just minnesdjupet som man sparat in på, på dessa billiga ovannämnda logikanalysator kort.
Å visst snabba RAMminnen kostar... men alla Vi har väl högarvis med minnesmoduler från äldre PC datorer.
Borde man inte kunna använda sig av någon sådan SO-DIMM sticka till att skapa gigantiska minnesdjup?.
Vad säger ni andra CPLD / FPGA gurus?, kanske dags att dra igång ett gemensamt projekt?.