Var köpa LED-kabel, tvistad och skärmad
Var köpa LED-kabel, tvistad och skärmad
Hej.
Söker med ljus och lykta, LED lykta, efter tvistad och skärmad kabel för fast installation av LED-spots med central driver.
Allt jag hittar är PM-flex tvistade men ingen skärmad.
Worse case 6x7W LED/500mA/10 m.
Hoppas ngn vet!
Mvh Love
Söker med ljus och lykta, LED lykta, efter tvistad och skärmad kabel för fast installation av LED-spots med central driver.
Allt jag hittar är PM-flex tvistade men ingen skärmad.
Worse case 6x7W LED/500mA/10 m.
Hoppas ngn vet!
Mvh Love
Re: Var köpa LED-kabel, tvistad och skärmad
Sådan kabel brukar varken vara tvinnad eller skärmad, varför vill du ha det?
Jag vill minimera ev störningar. Vi har extremt mycket trådlösa enheter i huset, sonos (7 st), wi-fi (18 clienter), z-wave (~70 enheter), mobiler (4), för att inte tala om alla clienter på koppar-LAN, iof CAT6a FTP men iaf. Vill inte introducera störningar från LEDs vilket jag förstår kan uppstå vid längre kabellängder.
Hittat tvistad som sagt men inte skärmad.
//Love
Hittat tvistad som sagt men inte skärmad.
//Love
- FormerMazda
Hmm, kanske lite klen? 0,75-1 mm2 vore bra.
PM-flex har som sagt en tvinnad LED-kabel men verkar bara säljas av Selga och Storel och jag har inget kundnummer hos dem, har ansökt dock så landar väl i att köpa den kabeln om jag inte hittar ngt annat. Ahlsell kunde ta hem men bara en 300m rulle. Lite mycket
//Love
PM-flex har som sagt en tvinnad LED-kabel men verkar bara säljas av Selga och Storel och jag har inget kundnummer hos dem, har ansökt dock så landar väl i att köpa den kabeln om jag inte hittar ngt annat. Ahlsell kunde ta hem men bara en 300m rulle. Lite mycket

//Love
Störningar blir det om man har fel drivare. Dom billigaste specificerar kort sekundärkabel eftersom dom saknar filtrering.
LiYCY 1x2x0.75 t.ex?
Snabb Googling gav exemplevis EIB Markt.com
Snabb Googling gav exemplevis EIB Markt.com
Har idag "lokala" drivare på alla LED-spots (aLED7i), ska byta till en "central" driver per ljusgrupp och kommer då få betydligt längre ledare. Har beställt en låda Mean Well's PCD-serie i lite olika utföranden. De ska fungerar bättre med mina dimmers (Fibaro Z-wave), nuvarande lirar inte något vidare.
//L
//L
Som mrfrenzy skriver är det driverns funktionssätt som avgör. De billigaste skickar ut pulserande DC direkt från fullvågslikriktning av SMPS-omvandlaren, detta ger störningar här, där och överallt och de blir instabila om ledningarna är för långa.
Med en lagom kvalitet på drivern finns detta problem inte.
Med en lagom kvalitet på drivern finns detta problem inte.
Oki. Låter betryggande. Kommer köra på tvistad iaf
Fick kontakt med Selga som har i lager lokalt här!
//Love

//Love