Jag söker någon som kan löda av en bränd 2-amperes 0402-säkring och löda på en ny på ett moderkort/logikkort tillhörandes en gammal Macbook Pro (15,4", A1286, 2,4Ghz).
Historien bakom den är att förra ägaren råkade sätta sig på laptopen, så det blev det pannkaka av skärmlocket. Jag fick ta över Macbooken därefter och böt ut hela skärmlocket, bara för att inse att backlighten var död (lyser man med ficklampa på panelen ser man att skärmen ger bild). Efter en hel del surfande (stor hjälp: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=972699) så tror jag mig ha identifierat felet till just den säkringen. En mätning med multimeter visar att säkringen inte leder nåt. Jag gissar att den small då nåt kortslöts i skärmen.
Grejen är nu att jag har varken utrustning eller tillräckliga lödkunskaper för att löda något så smått, och jag vill och kan inte lägga ut en massa pengar på ett nytt logikkort (som känns jävligt onödigt för en 5 år gammal laptop). Så finns det nån här som kan hjälpa mig med det?
Jag tänker mig ettpar hundralappar i ersättning (fattig student

Jag är också fullt medveten om att felet kan även vara på nån annan komponent, men jag bryr mig bara om att få den där säkringen utbytt i dagsläget.
Bifogar bilder, säkringen är den inringade komponenten med en vit prick på, strax under tejp-pilen.