Håller på att koppla lite mätinstrument (tryckgivare, temperatur etc) och har fastnat på just lastcellen. Så jag tänkte passa på å fråga de grymma folket på elektronikforumet om tips hur jag ska få det hela att fungera

Om jag tänker rätt är lastcellen byggd av en "wheatstone bridge", för man in en ström kommer man få en potentiel skillnad över två olika resistanser (fyra resistanser men seriekopplade 2 och 2) vilket vi mäter och kan då få ut ett förhållande baserat på min last.
Så, det simplaste sättet att bara koppla in lastcellen med en 12V källa och mäta spänningen mellan "measurement + och -" med en multimeter (har sedan en PICO logger, modell ADC-24 för att kunna koppla in flera olika sensorer).
Men redan här stöter jag på problem då jag endbart får ut nonsensvärden (oscillerande mellan +/- 10mV).
Har jag tänkt rätt, eller vad är det för problem jag stöter på? Strömkällan ger en stabil volt över lastcellen när jag mäter från Usupply till ground.
Lastcellen är en S9M från HBM (http://www.hbm.com/fileadmin/mediapool/ ... /b3096.pdf) som ska klara 2kN.
All hjälp uppskattas