Min DVM891 var ungefär likadan, runt 0,2 ohm för mycket fick man räkna med, men det gör ju oftast inte så mycket bara man vet om det.
Där skiljer den sig nog inte så mycket från en del dyrare instrument heller, som andra redan sagt behövs det en rel-funktion för att komma ifrån probresistansen.
Däremot lämnar byggkvaliteten en del övrigt att önska. Min har börjat självdö, antingen är det något i on/off knappen som blivit kass/oxiderat, eller så är det vredet som beckat igen, men den kan vara ganska lynnig att få igång överhuvudtaget. Ibland diffar mätvärdet lite beroende på hur man ställer vredet. Efter att ha tagit isär den ett par-tre gånger för att felsöka/få bort oxid har de självgängade skruvfästena spruckit/gett upp, så nu känns det snart som den ska ramla isär i händerna på en.
Efter att ha studerat lite multimetervideos på eevblog slog jag till på en Brymen BM827. (kollade först efter BM257, men den var slut på tme.eu)
Brymen verkar snudd på okända i Sverige (hittade bara en träff här när jag sökte nyss), men de verkar veta vad de sysslar med.
Fick den idag och måste säga att jag är mycket nöjd så långt, den verkar hålla vad den lovar.
Fullständig overkill för mina behov med en massa lull-lull jag inte egentligen behöver, men just nu lägger jag hellre en slant extra och slipper köpa ny på ett bra tag.
Om jag var du skulle jag köra på den du har tills den börjar konstra eller du får smak på nya finesser/högre nogrannhet.
Min höll ändå nästan 10 år innan den började krångla.
Inga 230 VAC mätningar på 10A bara

.
Jag skulle bli mycket förvånad om den kommer i närheten av att klara CAT-klassningen som är tryckt på.
Kan nog bli en fin eldboll av den iofs