Nattbelysning med rött ljus och "timer"

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Nattbelysning med rött ljus och "timer"

Inlägg av teljemo »

Jag jobbar som brandman och har jour..
När larmet går mitt i natten och det är kol svart i sovrummet skulle det vara bra med en lampa som jag kan smälla igång så jag ser mina byxor.

Tänkte att rött ljus är ju bra för det stör inte frugan så mkt plus att det är jävligt coolt :P
Sen ska det släckas igen av sig själv efter 1minut då man inte hinner tänka på sånt när man sticker..

funderar på vad är det för nåt jag ska köpa.. finns det nån sån lamp knapp med inbyggd 1min timer.. de hade ju varit det bästa.. och var.. googlat runt lite men hitta inget bra..
dragonfish

Re: Natt belysning med rött ljus och "timer"

Inlägg av dragonfish »

Hur kommer larmet in då? GSM, radio, tele?
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Inlägg av teljemo »

åh.. du tänker ett steg längre än vad jag skrev.. tänker du att lampan kan tändas av signalen som går till min sökare??..

men igentligen så behöver jag bara en strömställare/lamp knapp med timer så den släcker av sig själv 1 minut efter att jag aktiverat..

visst hade ju varit häftigt med en lampa som tänds automatiskt när larmet kommer..
finns den möjligheten att köpa lr bygga nåt sånt år ju de skit bra..
det skulle man ha användning för när man klipper gräset eller är i snickerboa och har massa högljuda saker runt sig, så man ser larmet i nån portabel lamp modell..

vi har såna här sökare: http://www.swissphone.com/de/product/de920ex-de/
vet inte vilket nät de går på??..

först och främst nyfiken på om och var jag kan hitta en knapp med 1 min timer.. i storlek som en lamp knapp.. så man lätt kan smälla till den när man e nyvaken..

vi har 5 min inställningstid.. från larmet går tills brandbilarna ska rulla ut från stationen..
dragonfish

Inlägg av dragonfish »