Så är det säkert

Men en metanolmaskin får vänta känns det som tills den dag jag har lärt mig ratta en helikopter så pass bra att jag inte styr en flygande giljutin
Har googlat lite nu angående 2,4Ghz vs 35Mhz. Det är ju som vanligt att vissa tycker att det är idioti att köpa en el-helikopter som har 35Mhz radioteknik och kan inte tänka sig något annat än 2,4Ghz då det kan förekomma vissa störningar med 35Mhz.
Andra har aldrig märkt av några störningar med 35Mhz Och föredrar 35Mhz då den inte stör en videolänk om du har en livekamera under som sänder på 2,4Ghz.
Vad jag förstår så är det mest risk för störningar då man flyger flera samtidigt vilket inte kommer vara något problem för mig. Sen finns det fler fördelar med 2,4Ghz tekniken som inte 35Mhz klarar av. Vilka det nu är lämnar jag osagt då jag ej är insatt. Så min slutsats blir att ska du ha en maskin som har det senaste och bla,bla bla så köp en med 2,4Ghz. Ska du bara leka lite men en äkta helikopter så klarar man sig med 35Mhz.
Angående räckvidd så har båda så lång räckvidd att du kan flyga längre än vad du ser helikoptern med bägge radioteknikerna.