Är på utkik efter en ny fräs eftersom vår 1060 börjar kännas lite liten.. servokonversionen var nog inte så lyckad heller. Har någon här några erfarenheter med Kinesfräsar i denna storleksklass?
Jag generaliserar lite och antar att dessa fräsar från olika märken är typ samma.. som Kina CO2 lasermaskiner. Maskinerna på Alibaba är mycket lika varandra.

http://www.wklaser.com/pro_232.aspx
Jag inser att de främst är syftade till träfräsning, men jag antar att de skulle duga till aluminium också? Kanske om man monterar en mister.. eller även flood borde väl gå, om man täpper igen vakuumhålen.. Annars ser de ju stabila ut!
Hur är noggrannheten? Kan man gravera t.ex. en frontpanel i alu och få fina bokstäver (produktionskvalité)?
SYNTEC kontrollsystem sägs ska vara en kopia av FANUC.. nog ska man väl lära sig det om man kan Mach3. Gillar också fräs'revolvern' som åker med spindeln...
Har köpt från G.Weike förut, och de verkar ha en bra garantipolicy, och trevlig support.
Tack i förhand för hjälpen. Det finns så lite om dessa maskiner på nätet, och kineserna är ju urusla på att sälja sina produkter